וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בדרום קוריאה: ביהמ"ש הכיר במעמד החוקי של זוגות חד-מיניים

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 12:32

בית המשפט העליון קבע בפסיקתו כי שלילת הזכות לכיסוי מבוטח מזוגות חד-מיניים היא אפליה. הגנה על זכויות מיעוטים היא "האחריות הגדולה ביותר" של בית המשפט בתפקידו כ"מעוז האחרון" של זכויות האדם, הוסיף בית המשפט

בית המשפט העליון בדרום קוריאה פסק היום (שלישי) כי זוגות חד-מיניים זכאים לאותו כיסוי ביטוחי לבן זוג שיש לזוגות הטרוסקסואלים, במסגרת שירות ביטוח הבריאות הלאומי. זאת הפעם הראשונה שדרום קוריאה הכירה במעמד החוקי של בן זוג גאה.

הפסיקה ההיסטורית של בית המשפט העליון בסיאול הפכה פסיקה קודמת של ערכאה נמוכה יותר מינואר 2022, שדחתה בקשה של זוג גאה, לאחר שנאמר לאחד מבני הזוג שעליו לשלם בנפרד בשביל ביטוח בריאות.

תחת החוק הדרום קוריאני, המוטב (או "התלוי") פטור מתשלומי ביטוח אם בו הזוג עומד בתנאי תעסוקה מסוימים. הערכאה הנמוכה דחתה את הבקשה של הזוג משום שלא הכירה בשותפים כבני זוג.

פסטיבל תרבות קווירית בסיאול, 2022. רויטרס
פסטיבל תרבות קווירית בסיאול, 2022/רויטרס

יותר מ-30 מדינות, כולל טייוואן, קבעו כבר כי נישואים חד-מיניים הם חוקיים, עם זאת בדרום קוריאה ויפן זה עדיין לא קרה. בית המשפט העליון בסיאול אמר בהצהרה כי הפסיקה של הערכאה הנמוכה בוטלה, התשלומים שהושתו על המוטב יבולטו ושירות הביטוח יצטרך לשלם את העלויות של שני הצדדים בתיק, על פי העיתון "קוריאה הרלד".

הפסיקה היתה "ההכרה הראשונה של בית המשפט העליון במעמד החוקי של זוגות חד-מיניים", אמר פארק האן-הי, עורך דין שמייצג את התובעים, על פי סוכנות החדשות "יונהאפ". הזוג ערך טקס חתונה ב-2019, אך לא יכול היה לרשום את הנישואים משום שהרשויות לא הכירו באיחוד כחוקי.

בית המשפט העליון קבע בפסיקתו כי שלילת הזכות לכיסוי מבוטח מזוגות חד-מיניים היא אפליה. הגנה על זכויות מיעוטים היא "האחריות הגדולה ביותר" של בית המשפט בתפקידו כ"מעוז האחרון" של זכויות האדם, הוסיף בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully