וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית לצעירים במדינה: חדלו משימוש בסלנג מהדרום

כלי התקשורת במשטר דחקו באזרחים הצעירים לדבר בניב המקומי, כחלק ממלחמת התרבות שמנהל הרודן קים ג'ונג און נגד השפעה זרה. לאחרונה תיאר את מוסיקת הפופ הדרום קוריאנית בתור "סרטן אכזרי"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בכינוס של מפלגת השלטון, 9 באפריל 2021. רויטרס
מי שנתפס עם מדיה זרה מסתכן בעונש מוות. קים ג'ונג און/רויטרס

קוריאה הצפונית קוראת לצעירי המדינה להימנע משימוש מביטויי סלנג מקוריאה הדרומית ובמקום זאת להקפיד דיברו בשפה הצפון קוריאנית התקנית. בנוסף לכך, הביטאון הרשמי של המשטר הזהיר מאימוץ האופנות, התסרוקות והמוסיקה של השכנה מדרום, כחלק מחוק חדש שנועד למגר כל השפעה זרה על המדינה המבודדת, ומי שמפר אותו נענש בחומרה - כולל הוצאה להורג.

"החדירה האידיאולוגית והתרבותית תחת השלט הצבעוני של הבורגנות מסוכנת אפילו יותר מהאויבים הנושאים נשק", נכתב בביטאון "רודונג סינמון". המאמר אמר כי הניב הקוריאני של פיונגיאנג הוא השולט, ועל הצעירים להשתמש בו נכון. בין הביטויים הדרום קוריאניים שהמשטר הקומוניסטי מנסה למחוק הוא כשאישה קוראת לבעלה "אח גדול", שמשמש גם כינוי לבן זוג.

הרודן קים ג'ונג און קורה בהשפעה זרה איום על המשטר, ולאחרונה אמר כי מוסיקת קיי-פופ הדרום קוריאנית היא "סרטן אכזרי" המשחית את הנוער במדינה. חרף העונשים הכבדים המוטלים על מי שנתפס כשברשותו כמויות גדולות של מדיה זרה או שאפילו רק צופה בה, ההשפעה הזרה ממשיכה לחדור למדינה המסוגרת ורשתות הברחה מתוחכמות ממשיכות להכניס לשטחה סרטים, סדרות ומוסיקה מערבית. כמה עריקים מהצפון סיפרו כי החלטתם לברוח מארצם הושפעה מצפיה בדרמות דרום קוריאניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully