וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש - הוצאה להורג: המלחמה של צפון קוריאה בסרטים זרים ובג'ינסים

קים ג'ונג און רוצה למחוק כל השפעה זרה על ארצו, הנמצאת במצוקה כלכלית קשה. חוק חדש שעבר לאחרונה משית עונשים עבדים על כל מי שייתפס עם תסרוקת מערבית או עם סרטים זרים שבהם הוא רואה "רעלים מסוכנים"

קוריאה הצפונית העבירה חוקים נגד כל מה שהיא תופסת בתור "השפעה זרה" - ג'ינסים, תסרוקות מערביות וסרטים זרים - וכל העובר עליהם צפוי לעונשים קשים. המדינה היא בין המסוגרות ביותר בעולם, ללא אינטרנט ועם כמה ערוצים המשמשים שופרים של המשטר הקומוניסטי, אך המנהיג קים ג'ונג און החליט להגביר את המאבק ב"חשיבה הריאקציונרית".

לפי רשת BBC, כל מי שייתפס עם כמות גדולה של סרטים מקוריאה הדרומית, ארצות הברית ויפן עומד בפני עונש מוות, ומי שייתפס כשהוא צופה בהם יישלח ל-15 שנות מאסר במחנה. יון מי-סו, שערקה לדרום, סיפרה שבגיל 11 היא הייתה עדה להוצאה להורג של אדם שנתפס צופה בסרט דרום קוריאני.

לדבריה, כל השכונה התבקשה לצפות בכך. "אם לא צפית, זאת הייתה עשויה להיחשב בגידה", היא סיפרה ל-BBC מביתה בסיאול. היא סיפרה כיצד השומרים וידאו שכולם ידעו שהעונש על הברחת קלטות לא חוקיות מהדרום הוא מוות.

"יש לי זיכרון עז מהאדם שעיניו היו מכוסות, אני עדיין יכולה לראות את הדמעות שלו זולגות. זה היה טראומתי עבורי. הכיסוי היה ספוג לחלוטין בדמעות שלו. הם העלו אותו על המוקד וקשרו אותו, ואז ירו בו".

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און בפיונגיאנג 4 ביוני 2021. רויטרס
הורה לארגון הנוער להילחם בהשפעה הזרה. קים ג'ונג און בכינוס המפלגה/רויטרס

לאחרונה, שלח קים מכתב לתקשורת הרשמית ובו קרא ל"ליגת הצעירים" של המדינה למחוק כל "התנהגות דוחה, אינדיבידואלית ואנטי-סוציאליסטית" בקרב הדור הצעיר. הוא רוצה שהם יימנעו משימוש בשפות, תסרוקות ובגדים זרים שאותם הוא מתאר כ"רעלים מסוכנים".

האתר Daily NK, הפועל מסיאול ומתבסס על מקורות בתוך קוריאה הצפונית, היה הראשון שדיווח על החוקים החדשים. הוא דיווח כי שלושה נערים נשלחו למחנה לחינוך מחדש אחרי שהסתפרו כמו כוכבי הפופ הדרום קוריאניים ולבשו את מכנסיהם מעל הקרסוליים.

"החוק קובע שאם עובד נתפס, מנהל המפעל יכול להיענש, ואם ילד בעייתי, ההורים יכולים להיענש. מערכת הפיקוח ההדדית שאותה מעודד המשטר הצפון קוריאני משתקפת בצורה אגרסיבית בחוק הזה", אמר העורך הראשי של האתר, לי סאנג יונג, ל-BBC. הוא אמר כי החוק נועד "לנפץ" את החלומות את הסקרנות של הדור הצעיר ביחס לקוריאה הדרומית.

"במילים אחרות, המשטר הגיע למסקנה שעשויה להתפתח התנגדות אם תיכנס תרבות ממדינות אחרות", אמר.

מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 בינואר 2021. רויטרס
כולם יכולים להיענש. חיילים צפון קוריאנים במצעד צבאי בפיונגיאנג, ינואר/רויטרס

מומחים סבורים כי הרודן הצפון קוריאני מנסה למנוע זליגת מידע מהעולם שבחוץ לתוך ארצו המסוגרת על רקע ההחמרה במצב הכלכלי שלה. לפי ההערכות, מיליוני אזרחים נמצאים על סף רעב אחרי שמגיפת הקורונה הקשתה עוד יותר על החיים במדינה. קוריאה הצפונית החלה רק לאחרונה לפתוח מעט את הגבול המסוגר שלה עם סין, אך היבוא של מוצרים חיוניים עדיין מוגבל. כל זאת בזמן שפיונגיאנג ממשיכה להשקיע משאבים רבים בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה, בעוד שהמשא ומתן עם ארצות הברית מת למעשה.

מוקדם יותר השנה, קים הודה כי המשבר הנוכחי בקוריאה הצפונית הוא החמור ביותר אי-פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully