וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בשלטון המקומי: בתיה"ס היסודיים והחטיבות יסיימו מוקדם

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 12:13

לא רק התיכונים יושבתו ביום חמישי: מנכ"ל משרד החינוך שיגר מכתב למנהלי המחוזות ובו הודיע כי הלימודים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יסתיימו בשעה 11:45. הסיבה: היעדרות עובדי ניקיון בשל השביתה שהוכרזה על ידי השלטון המקומי

מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל שיגר הבוקר (שלישי) מכתב למנהלי המחוזות במשרד ובו כתב כי הלימודים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יסתיימו ביום חמישי בשעה 11:45 בשל השביתה שהכריז השלטון המקומי.

צלאל ציין כי בשל היעדר שירותי חברות ניקיון בבתי הספר, שמועסקות על ידי הרשויות המקומיות, תוביל לסיום הלימודים בשעה מוקדמת. הוא גם ציין כי מנהל בית ספר שירצה להמשיך את יום הלימודים ולהעבירו ללמידה מרחוק, יוכל לעשות זאת בתיאום ובאישור מנהל מחוז.

כאמור, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, המשמש גם כראש עיריית מודיעין, הודיע אתמול בסופה של ישיבת חירום כי ישביתו את הרשויות ביום חמישי בעקבות הכוונה לפגוע בתקציבי הרשויות ובסמכויותהן. הרשויות דורשות הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות, השלמת מחסור כיתות לימוד וביטול קרן הארנונה.

הכונות לקראת פתיחת שנת הלימודים בבית ספר אלמנאר, לוד 1 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
כיתה ריקה/ראובן קסטרו

מרכז השלטון המקומי וראשי הרשויות דורשים מהממשלה שתטפל בנושאים הבאים: פתרון המשבר הלאומי של הסייעות בגני הילדים, מחסור בכיתות לימוד, הסכם שכר למורי העל יסודי, הסכם שכר למורי העל יסודי, הסעות תלמידים וחינוך מיוחד, "קרן הארנונה" במסווה של פתרון משבר הדיור לזוגות הצעירים, עדכון תקציב מענקי איזון, עדכון מענקי פיתוח, חיזוק מבנים והתחדשות עירונית ניהול ותחזוקת חופי הים.

בתוך כך הודיע גם ארגון המורים העל יסודיים כי יצטרף לשביתה. כזכור הארגון שלא היה שותף להסכם של הסתדרות המורים עם משרד האוצר, ערב פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, מנהל מאבק נפרד במטרה לשיפור תנאי השכר, בעיקר של מורים חדשים - ואף קיים לאחרונה מספר צעדים ארגוניים כחלק מסכסוך עבודה מתמשך.

יש להזכיר כי הסתדרות המורים הודיעה גם שהגנים לא ייפתחו ביום חמישי משום שגננות לא יכולות לקבל ילדים ללא סייעות. עם זאת, גני חינוך מיוחד הוחרגו מהשביתה ויפעלו כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully