וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינה צעקה לעבר נתניהו: "בושה, הורס את הדמוקרטיה" - הוא בתגובה: "אנרכיסטית"

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 17:25

האירוע התרחש בתוך משכן הכנסת, בזמן שההפגנות נגד המהפכה המשפטית נמשכות מחוץ לו. המפגינה הורחקה מהמקום זמן קצר לאחר מכן, ונתניהו שהתראיין באותו זמן, אמר בתגובה להתפרצות: "שמעתי את דבריה 'המלומדים והמנומקים' של עוד אנרכיסטית, הם באמת צריכים להתבייש"

מפגינה התפרצה לעבר נתניהו: "בושה, הורס את הדמוקרטיה"/מוטי קסטל

מפגינה נגד המהפכה המשפטית שנכנסה לכנסת התפרצה היום (שני) לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו וצעקה לו: "בושה, תתבייש לך, אתה הורס את הדמוקרטיה". משמר הכנסת הרחיק אותה מהמקום.

בתגובה להתפרצות אמר ראש הממשלה, שהתראיין באותו הזמן: "שמעתי את דבריה 'המלומדים והמנומקים' של עוד אנרכיסטית. הם באמת צריכים להתבייש". התקרית אירעה בזמן שמחוץ למשכן הכנסת המשיכו עשרות אלפי בני אדם להפגין נגד המהפכה המשפטית.

ההפגנה היום התקיימה לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה על חלקים מהרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. במהלך היום חסמו מפגינים כבישים רבים ברחבי הארץ, והפגינו מול ביתם של חברי קואליציה. בצהריים התקיימה ההפגנה המרכזית מול משכן הכנסת, אליה הגיעו כ-60 אלף בני אדם.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, מחוץ לכנסת, ירושלים, 20 בפברואר 2023. אמיר טירקל, אתר רשמי
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית מחוץ לכנסת, היום/אתר רשמי, אמיר טירקל

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully