וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו תחרים את ההצבעות בכנסת על סעיפי הרפורמה המשפטית

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 13:09

חברי המפלגה החליטו שלא להגיע הערב למליאה: "מדובר במחטף שלטוני ואסור לתת לזה לגיטימציה, קוראים לכל חברי האופוזיציה לא לתת לזה יד". הח"כים יצביעו בקריאה ראשונה על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ועל שלילת הסמכות של בג"ץ לפסול חוקי יסוד

פינוי מפגינים נגד המהפכה המשפטית בצומת עזריאלי בתל אביב. 20 בפברואר 2023/קרין שגיא

ישראל ביתנו תחרים הערב (שני) את ההצבעות במליאת הכנסת על סעיפי הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. יו"ר הסיעה, חברת הכנסת יוליה מילנובסקי, אמרה כי "מדובר במחטף שלטוני ואסור לתת לזה לגיטימציה, ולכן אנחנו נחרים את ההצבעה. אני קוראת לכל חברי האופוזיציה לא לתת לזה יד ולהיכתב בפרק שחור בהיסטוריה".

כבר לפני כשבועיים קרא יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן, להחרים את ההצבעות על הרפורמה, ולא להשתתף בהן. "אסור לתת לגיטימציה להצבעה בכנסת על חוקי נתניהו, לוין ודרעי", אמר והסביר כי "יש פה רוב דורסני שלא רואה בעיניים ומנסה באופן חד צדדי להתעלם מכל מסורת ההידברות והפשרות, ולכן התשובה היחידה שאנו כאופוזיציה, כמיעוט בכנסת, יכולים לתת - היא להחרים את ההצבעות במליאה על חבילת החוקים שמביאים נתניהו ולוין".

עוד הוסיף כי "אסור שאלו יהיו חוקים של הכנסת - אלו הם חוקים פרסונליים ואופורטוניסטיים ולכן אני קורא לכל אנשי האופוזיציה להחרים ולא להשתתף בהצבעה, לא להתנגד ולא להימנע". לאחר דבריו, אמרו בלשכת ראש האופוזיציה יאיר לפיד כי הם בוחנים את האפשרות להחרים את ההצבעות.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 2 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יחרימו את ההצבעות. אביגדור ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

היום תצביע הכנסת בקריאה ראשונה על החלק הראשון של המהפכה המשפטית. מדובר בתיקון לחוק יסוד: השפיטה ולחוק בתי המשפט, שצפוי לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ובנוסף שולל את הסמכות של בג"ץ לבחון או לפסול חוקי יסוד. במקביל להצבעה, תיערך מול הכנסת הפגנה שבה יקראו לעצור את החקיקה. בנוסף נערכות צעדות ומחאות מצומצמות יותר בערים נוספות.

על פי ההצעה, הרכב הוועדה ישונה כך שתורכב משלושה שרים, מתוכם שר המשפטים, שלושה שופטים, מתוכם נשיאת בית המשפט העליון, ועוד שני שופטים בדימוס שימונו בהסכמת שר המשפטים ונשיאת העליון. בנוסף, שלושה ח"כים, מתוכם יו"ר ועדת החוקה, ח"כ מהקואליציה וח"כ מהאופוזיציה. כלומר, לפי חלוקה זו, לממשלה יהיה רוב של לפחות חמישה חברים מתוך תשעה. בנוסף, הצעת החוק מבקשת לבטל את "חוק גדעון סער" שקובע שכדי למנות שופט לבית המשפט העליון נדרש רוב של שבעה חברי ועדה מתוך תשעה במקום רוב רגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully