וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בוועדת חוקה על המהפכה המשפטית, חברי אופוזיציה: "יום אבל לאומי"

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 10:22

חברי סיעות האופוזיציה מחו על קידום הצעות החוק, שיעלו בהמשך היום להצבעה לקריאה ראשונה. "הרפורמה הזאת תייצר דיקטטורה, זה לא עניין של ימין ושמאל", אמרה ח"כ פרקש הכהן ליו"ר הוועדה רוטמן. ח"כ קלנר מהליכוד: "יום חג לעם"

LIVE

סערה נרשמה הבוקר (שני) במהלך דיון בוועדת החוקה על המהפכה המשפטית, לקראת ההצבעה בהמשך היום במליאה על חלק מסעיפיה. יו"ר הוועדה שמחה רוטמן פתח את הדיון ולאחר שפנה לחברי הכנסת בוועדה ב"בוקר טוב", חברים מסיעות האופוזיציה השיבו לו "יום אבל לאומי" ו"יום כיפור קטן".

הדיון עלה לטונים גבוהים כשח"כ טלי גוטליב (הליכוד) התייחסה בזעם להפגנה מחוץ לביתה הבוקר, ואמרה כי המפגינים הם "חיות אדם, חיות טרף. ככה לא מוחים, ככה לא מפגינים. אנחנו שליחי ציבור, נעשה את עבודתנו נאמנה". זה ייגמר בדם, חלילה. תעצרו. זה אסור שיקרה, בין אם אתה ימין או שמאל".

ח"כ אורנה ברביבאי (יש עתיד) צעקה לעברה חזרה: "זה נכון לשני הכיוונים, אני מסכימה איתך אבל זה צריך להיות נכון גם על האמירה שלך סביב הנשיאה אסתר חיות". היא התייחסה לדבריה של גוטליב על כך שנשיאת בית המשפט העליון אשמה בגל הפיגועים.

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) הוצאה מהדיון לאחר שניצלה את ההזדמנות לדבר על זכויות להורי ילדים עם מוגבלויות, וסירבה לעצור למרות קריאות היו"ר רוטמן.

טלי גוטליב, דיון ועדת החוקה, כנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
גוטליב במהלך הדיון היום/ראובן קסטרו

רוטמן אמר כי הוא "מצטרף לאלה שגינו את ההתנהלות מול ביתה של ח"כ טלי גוטליב. זה לא סוד שגם אותי ניסו לחסום בדרך לכנסת. כמפגין בעבר יש לי הזדהות עם מפגינים, במיוחד אנשים שהגיעו לחור שבו אני גר אבל חסימת כבישים באופן מוצהר את דרכם של חברי כנסת זה לא צעד דמוקרטי אלא אנטי דמוקרטי. חסימה פיזית במטרה למנוע הצבעה בפרלמנט היא צעד של משטרים והתנהלות לא דמוקרטיות".

ברביבאי אמרה לו: "אנחנו כבר לגמרי שם".

רוטמן: "אנשי יש עתיד ממשיכים להסית באופן בולט ומגבים התנהלות של פריעת חוק ולא מוציאים טיפת ביקורת על ההתנהגות הבריונית. אתם ממשיכים בקמפיין ההסתה והמחאה השקרי הזה מול הצעת חוק שתעלה במליאה שקובעת לראשונה כי נציג אופוזיציה ישתלב בוועדה לבחירת שופטים וכן מפעילה הליך שיפוטי נגד מועמדים לעליון. ככה פועלת דמוקרטיה ואתם הצלחתם לגרום לאנשים להפגין בעד שיטה של חבר מביא חבר. זאת הפגנה בעד הדמוקרטיה?".

ברביבאי אמרה לרוטמן "נמשיך להוביל מחאה נגד הדיקטטורה", והוצאה החוצה לאחר שורת הפרעות.

עוד בוואלה!

הפגנות ברחבי הארץ לקראת ההצבעה על המהפכה המשפטית, כבישים נחסמו

לכתבה המלאה
שמחה רוטמן, דיון ועדת החוקה, כנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
שמחה רוטמן, דיון ועדת החוקה, כנסת, 20 בפברואר 2023/ראובן קסטרו

ח"כ אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי) אמרה בפתח הדיון כי "זה יום קשה לנו ולרבים מאזרחי ישראל. למרות הקריאות שלך להידברות, לא מצאתי כאן בוועדה יד מושטת להידברות. אני מאוכזבת מהתהליך כאן ומתוצאות הדיון הזה. לא ראיתי אירוע בכנסת שבו הצעת חוק נכנסת ויוצאת כמעט באותו נוסח. הרפורמה הזאת תייצר דיקטטורה, זה לא עניין של ימין ושמאל. זאת פגיעה בילדים שלנו".

ח"כ אפרת רייטן (העבודה) אמרה "הצלחתם, אתם כבר משנים. הרפורמה שלכם משנה את העולם. גם השופטים וגם היועצים המשפטיים הולכים להיות מטעם, התחלתם להרוס".

מנגד, ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) אמר כי "אנרכיסטים וחמומי מוח עושים מעשה. אנשים כאן צריכים להבין שיש להם אחריות. היום זה יום חג לעם ישראל. לא יותר מיעוט ששולט על הרוב או אולגירכיה ששולטת על כולם. מחזירים הכל לעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully