וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: איראן מנהלת מו"מ עם 50 מדינות על עסקאות נשק

עודכן לאחרונה: 17.2.2023 / 13:37

שר הביטחון אמר בוועידת כי למרות אמברגו הנשק, המשטר בטהראן ממשיך בייצוא הנשק. לדבריו, איראן סיפקה מל"טים וטילים עם טווח של אלף ק"מ למדינות מזרח אירופה, ובעבר גם לוונצואלה. "דמיינו מצב שבו המשטר הרצחני יחזיק בנשק גרעיני"

בווידאו: ראיסי מתייחס להסכם הגרעין עם איראן/צילום: רויטרס

שר הביטחון יואב גלנט הזהיר היום (שישי) כי איראן מנהלת משא ומתן על סחר בנשק עם עשרות מדינות בעולם. "איראן מנהלת שיחות עם 50 מדינות על מכירת מל"טים וטילים", אמר בוועידת מינכן. "המשטר בטהראן מספק מל"טים בעלי טווח אלף ק"מ לידי מדינות במזרח אירופה, דוגמת בלארוס, ובעבר עשתה זאת גם בדרום אמריקה - לוונצואלה".

"כל זה קורה כשעדיין יש אמברגו נשק על איראן, אבל האמברגו יפוג בסוף השנה. הקהילה הבינלאומית חייבת לבנות תחליף לאמברגו הנשק הבינלאומי. מתחת ומעל לפני השטח, איראן חותרת ללא הפסקה להשמדתה של מדינת ישראל. איראן מאיימת על ישראל ולא רק עליה, אלא גם על ביטחונה ויציבותה של אירופה, ושל העולם בכלל", הוסיף שר הביטחון.

יואב גלנט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"עלינו לנקוט בכל הכלים האפשריים כדי למנוע מאיראן יכולת גרעינית". גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

גלנט קרא לקהילה הבינלאומית לפעול ביחד, כדי לעצור את עסקאות הנשק, ולנקוט ב"ענישה אפקטיבית". לדבריו, "אם כך נוהגת איראן כשאין בידה יכולת גרעינית, דמיינו מצב בו ארסנל גרעיני מוחזק בידי משטר האייתוללות הרצחני. זהו איום בלתי נסבל על ביטחון העולם. עלינו לנקוט בכל הכלים האפשריים - ואני מדגיש: בכל הכלים האפשריים - כדי למנוע מאיראן יכולת גרעינית".

שלשום מסר בכיר באיחוד האירופי לוואלה! כי באיחוד צפויים להודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד שבעה גופים איראנים הקשורים למשמרות המהפכה ושמעורבים באספקת המל"טים התוקפים לרוסיה עבור המלחמה באוקראינה. זה יהיה גל סנקציות נוסף שהאיחוד האירופי מטיל על גופים שקשורים למשמרות המהפכה ומעורבים בייצור נשק בהקשר של המלחמה באוקראינה.

הצעד משקף את ההחרפה במדיניות האירופית כלפי איראן בחודשים האחרונים מאז שזו החלה לספק נשק לרוסיה ומאז שהמשטר החל לדכא באלימות את ההפגנות נגדו ברחבי המדינה. בנוסף, זו פעם ראשונה שהאיחוד האירופי מכניס גופים וחברות איראניות שקשורים למשמרות המהפכה לרשימה שאוסרת לחלוטין על סחר ועל כל קשר עסקי. הסיבה לכך היא שגופים וחברות אלה עושים שימוש במוצרים דו-שימושיים לצורך יצור מל"טים תוקפים עבור רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully