וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב הפיל מל"ט מתוצרת איראן בסוריה

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 7:55

הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב אמר כי כלי הטיס ניסה לעקוב אחרי בסיס בצפון-מזרח המדינה לפני שהופל. גורמים אמריקניים: איראן הפכה למעצמת מל"טים עולמית, והיא משתמשת במלחמה באוקראינה כדי להציג את יכולותיהם

פיצוצים באזור קייב בעקבות מתקפת מל"טים מתאבדים איראניים/טלגרם

צבא ארצות הברית אמר הלילה (רביעי) כי הוא הפיל מל"ט מתוצרת איראן בצפון-מזרח סוריה. לפי הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, כלי הטיס הבלתי-מאויש היה במשימת ריגול בשמי אחד מבסיסיו במדינה. כוחות אמריקניים נותרו פרוסים באזור מאז שסייעו לכוחות הכורדיים להביס את ארגון "המדינה האסלאמית", ומעת לעת הם מעורבים בתקריות מול המיליציות הפרו-איראניות.

לפי גורמים בממשל האמריקני, איראן הפכה למעצמת מל"טים עולמית, והיא משתמשת במלחמה באוקראינה כדי להציג את יכולותיהם. למרות הכחשות טהראן ומוסקבה, בוושינגטון חשפו מידע מודיעיני שלפיו נמצאו ראיות לכך שאותם כלי טיס שתוקפים מטרות ברחבי אוקראינה הופעלו גם במתקפות במזרח התיכון - כולל אחת שעליה איראן קיבלה אחריות.

לפי הגרדיאן, בחינה מודיעינית של שירותי הביון הראתה כיצד איראן הפכה משחקן אזורי בתחום המל"טים לתומכת הצבאית העיקרית של רוסיה. לאחרונה דווח כי שתי בעלות הברית, הנתונות לסנקציות מערביות, מתכננות להקים יחד מפעל לייצור מל"טים בשטח רוסיה.

מל"ט מתוצרת איראן מופל על ידי צבא ארה"ב בשמי סוריה, 14 בפברואר 2023. צבא ארה"ב, אתר רשמי
הפלת כלי הטיס מתוצרת איראן בשמי סוריה/אתר רשמי, צבא ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully