וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כית מעוצמה יהודית הגישה תלונה: "שוטרים הטרידו אותי מינית"

עודכן לאחרונה: 17.2.2023 / 12:47

לאחר שארבעה שוטרים חסמו את דרכה, סון הר-מלך התלוננה נגדם, ועורך דינה דרש להשעות אותם לאלתר. בתלונה נכתב, בין היתר, כי בתיעוד מהאירוע ניתן לשמוע את מפקדם של השוטרים קורא להם להפסיק. "הפרה הבוטה של חסינותה הפרלמנטרית"

בווידאו: אלימות בפינוי כרם בבנימין/ארגון חוננו

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) הגישה הבוקר (שישי) תלונה נגד השוטרים שחסמו את דרכה מוקדם יותר השבוע במהלך פינוי הכרם בשומרון. "השוטר נצמד לגופה ותחב את רגלו לבין רגליה, נכתב בתלונה. "מדובר במעשה חמור ופוגעני, יש להשעות לאלתר את השוטרים".

בתלונה שהגישה נגד השוטרים, ששניים מהם קצינים, תיארה סון הר-מלך את "ההפרה הבוטה של חסינותה הפרלמנטרית" ואת מעשיהם של השוטרים ש"הגיעו עד לכדי אלימות והטרדה מינית". עוד נטען בתלונה כי השוטרים השתמשו בכוח באופן לא חוקי בעליל, ובצורה משפילה ופוגענית שפגעה קשות בפרטיותה ובצניעות של חברת הכנסת.

"השוטרים לא הסתפקו בכליאת חברת הכנסת בין זרועותיהם, אלא כשביקשה לחמוק מטבעת החנק, מחצו את גופה בין שכמותיהם", נכתב בתלונה. בנוסף, נטען בתלונה כי בתיעוד מהאירוע ניתן לשמוע את אחד המפקדים קורא לפקודיו לחדול את מעשיהם. "לא ייתכן כי קצינים במשטרת ישראל ירשו לעצמם לזלזל בצורה בוטה בזכויות חשובות ולפגוע כך בחברת כנסת", מסר עורך דינה של סון הר-מלך, אלעדי ויזל.

"מדובר באירוע מזעזע שבו נחצו כל הקווים האדומים. שוטרים הרומסים בפרהסיה את הוראות החוק תוך זלזול בוטא בחסינותה, בכבודה ובצניעותה של חברת כנסת, אינו דבר שיכול לעבור על סדר היום", הוסיף עורך הדין. "האופן הברוטלי שבו פעלו השוטרים נגד חברת הכנסת משקף את רוח המפקד שהנחתה את פעילות הריסת הכרם, ושהובילה לאלימות רבה כלפי המתיישבים שנכחו במקום. מצופה כי מח"ש תעשה בדק בית מקיף ויעמידו את השוטרים הפוגעים לדין ויכלה קוצים מן הכרם".

שלשום פינו כוחות הביטחון כרם באזור שילה שבבנימין, שנגרר לעימותים אלימים בין לוחמי מג"ב לבין צעירים שהגיעו למקום בכדי למחות. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען כי השוטרים פעלו "באלימות קיצונית" בהנחיית שר הביטחון יואב גלנט. בציוץ בטוויטר כתב השר כי "לא לנער הזה פיללנו. הצטרפנו לממשלה על בסיס התחייבות שזאת תהיה ממשלת ימין מלא מלא, והמדיניות הזו לא יכולה להימשך".

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, גיבה את לוחמיו ויצא נגד דברי השר. "לא אאפשר לאף אחד להפוך את לוחמי משמר הגבול לשק החבטות ולנהל שיח פוגעני העלול לפגוע במענה המבצעי והמקצועי שלוחמי החיל נדרשים לו כבר שבעה עשורים בהגנה ובשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל", אמר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully