וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחלוקת בין המפכ"ל ובן גביר: כ-100 מפגינים נגד המהפכה המשפטית מול מעון רה"מ

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 20:14

ההפגנה הערב מתקיימת שבוע לאחר שבהפגנה הקודמת במתחם התעמתו אחדים מהמפגינים עם המשטרה במקום. בעקבות האירוע השר לביטחון לאומי נזף פומבית במפקד מחוז ירושלים ואמר כי המשטרה "איבדה את השליטה על האנרכיסטים". בתגובה לדברים גיבה המפכ"ל את השוטרים בשטח

עימותים בין המפגינים נגד הרפורמה המשפטית לבין אנשי ימין שהגיעו לאירוע הובילו לחסימת הרכבת הקלה/דוברות משטרת ישראל

כמאה בני אדם מפגינים הערב (חמישי) נגד הרפורמה המשפטית מול מעון ראש הממשלה בירושלים. תנועת "קריים מיניסטר", שאירגנה את ההפגנה, מתחה ביקורת על המשטרה, שלדבריה הורתה למפגינים להפגין במרחק של מאות מטרים מהמעון.

"אנו מודעים לעומס המשימות וללחצים הפוליטיים המופעלים על משטרת ירושלים, אך דורשים לממש את זכותנו לקיים מחאה דמוקרטית מול מי שרומס את הדמוקרטיה", אמרו בקריים מיניסטר.

בתוך כך, פעיל הימין משה מירון, שהגיע למקום, הניף שלט "שמאלנים בוגדים", והורחק מהמקום על ידי שוטרים.

עשרות בני אדם מול בית רוה״מ בהפגנה שארגנו קריים מיניסטר נגד הרפורמה המשפטית. המשטרה חסמה את הרחוב לחלוטין. 9 בפברואר 2023. ינון שלום יתח
ההפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים בשבוע שעבר/ינון שלום יתח

לפני שבוע התקיימה הפגנה נוספת במקום, גם היא ביוזמת "קריים מיניסטר", במהלכה הפגינו כ-400 בני אדם. המפגינים באירוע המשיכו בצעדה לשוק מחנה יהודה בעיר, וחלקם ניסו לחסום את תנועת הרכבת הקלה, ולאחר שפונו על ידי שוטרים, עימותים פרצו במקום.

בעקבות האירוע הודיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי זימן את מפקד מחוז ירושלים לשיחת בירור, בה טען כי המשטרה "איבדה את השליטה על האנרכיסטים". לדבריו, "אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה - כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים".

בתגובה לכך גיבה המפכ"ל יעקב שבתאי את המפקד בשטח ותקף את השר על נזיפתו הפומבית. "המפכ"ל מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully