וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוד שבתו אחרי הרציחות: "כוחות הביטחון לא עושים מספיק"

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 15:35

בחברה הערבית בעיר השביתו את בתי הספר אחרי שני מקרי הרצח אתמול, כשגם חלק מבתי העסק לא פעלו. הם קראו גם למגזר היהודי להצטרף לשביתה: "זה המאבק של כולנו". אחד מהתושבים הודה בתסכול: "לא רואה שיבוא השינוי. קשה לי לראות כאן עתיד לילד שלי"

בווידאו:גופה אותרה בתוך רכב שעלה באש, לוחמי הגטאות לוד, 15 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

יום לאחר שני מקרי הרצח בלוד, בחברה הערבית בעיר השביתו היום (חמישי) את הלימודים בבתי הספר, וגם סגרו את חלק מבתי העסק במחאה על האלימות הגוברת בעיר, והטענות על אוזלת ידה של המשטרה.

מוחמד אבו-שריקי, אחד ממובילי המאבק אמר לוואלה!: "קראנו לשביתה בכל בתי העסק ובתי הספר בלוד, בעקבות שני מקרי הרצח אתמול. המשטרה לא עושה מספיק נגד הפשיעה, כל שבוע יש ירי בלוד. הפשיעה מרימה ראש כי כוחות הביטחון לא עושים מספיק. אנחנו מתכננים לקיים הפגנה ושביתה נוספת". אבו שריקי קרא גם לתושבים היהודים בעיר לקחת חלק בשביתה: "זה המאבק של כולנו".

תושב העיר הביע תסכול מהמצב. "נורא מה שקורה בלוד בשנים האחרונות, קשה לי לראות עתיד כאן לילד שלי. אני לא רואה שיבוא השינוי". אמר בתסכול והוסיף: "אנשים עושים הכל בשביל כסף. רוצחים, גונבים, שמים מטעמי חבלה. פעם זה לא היה ככה". לדבריו, בתור מי שגדל בלוד היו לו לא מעט הזדמנויות לחבור לעולם הפשע, ממנו תמיד שמר מרחק. "לא מעט אנשים באו והציעו לעשות עבודות למען הפשע תמורת כסף".

שביתה בלוד בעקבות הרציחות בעיר 16 בפברואר 2022. ללא, אתר רשמי
תושבי לוד מוחים, היום/אתר רשמי, ללא

מאז ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעיר לפני פחות מחודש, בו הבטיח למגר את תופעת הפשע והאלימות, אירעו ארבעה מקרי רצח. מי שביקר היום בישיבת מועצת העיר היה דווקא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שהבטיח לתגבר בתקציב הקרוב את המשטרה "בצורה חסרת תקדים שלא היתה כאן עשרות שנים. אני לא רוצה להיכנס לפרטים כי זה בסוף באחריות השר לביטחון לאומי, אבל אנחנו פועלים להעלאת שכר משמעותית ולהבאת כח אדם איכותי למשטרה בתנאים טובים ולשלוח אותם למקומות הכי מאתגרים".

אלא שגם בביקור שאליו הגיע בן גביר, בעקבות "רצף של אירועים לאומניים ופליליים", הבטיח השר, שקיים אז הערכת מצב בנוכחות ראש העיר והמפכ"ל, תוכנית מפורטת "למלחמה נגד מחוללי הפשיעה". אלא שלמרות שבחר להתמקד ב"אירועים לאומניים" לדבריו, מאז ביקורו נרצחו שתי נשים יהודיות, אחת על ידי בעלה, והשנייה על ידי שכנה היהודי. חרף הצהרותיו, לא נעשו פעולות אחרי שני מקרי הרצח הללו, ואתמול אירעו שני מקרי רצח נוספים בתוך כמה שעות.

אתמול נהרג בפיצוץ רכב אדם המוכר למשטרה, וכמה שעות לאחר מכן, כ-300 מטרים מהאיזור בו התפוצץ הרכב, נורה אדם נוסף למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully