וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוד ממשיכה לדמם, והתושבים מאבדים תקווה: "בן גביר יעזור? הוא רק יוביל למלחמה"

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 19:41

כחודש עבר מאז הערכת מצב שערך השר לביטחון לאומי בעיר לוד, שבה חזר על פרטי תוכניתו "להילחם נגד מחוללי הפשיעה". אלא שמאז ביקורו, וחרף הצהרותיו - 3 תושבי העיר נרצחו. שכניהם, הסובלים מהפשיעה, אומרים כי הצהרותיו לא ישנו כלום: "הירי לא פוסק - המציאות נוראית"

בווידאו:גופה אותרה בתוך רכב שעלה באש, לוחמי הגטאות לוד, 15 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

פחות מחודש עבר מאז ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעיר לוד, ביקור שאליו הגיע בעקבות "רצף של אירועים לאומניים ופליליים". השר, שקיים אז הערכת מצב בנוכחות ראש העיר והמפכ"ל, חזר על פרטי תוכניתו "להילחם נגד מחוללי הפשיעה". אלא שמאז ביקורו, וחרף הצהרותיו - שלושה תושבי העיר נרצחו.

תושבי העיר, הסובלים מהמצב וריבוי מקרי הפשיעה, אומרים כי הצהרותיו של בן גביר לא משנות כלום, וכי אין ביכולתו לשנות דבר. לדבריהם, שלוש מקרי הרצח האחרונים - של שתי נשים בנות 53 ו-33 וכן העבריין שנהרג היום בפיצוץ רכב - מראים כמה המצב חמור וכי בעיר "צריך לעשות סדר".

"בן גביר הוא רוח עוברת, הוא לא יכול לעשות כלום. אם רוצים להילחם בפשיעה - צריך לעבוד בתוכנית מסודרת, כי המשטרה יודעת איפה יש פשיעה", אמר חבר המועצה המקומית ותושב העיר מוחמד אבו שריקי. לדבריו, עוד באותו היום שהשר ביקר בעיר היו שישה מקרי ירי שונים, "ואף שוטר לא הלך לבדוק את הירי".

גופה אותרה בתוך רכב שעלה באש, לוחמי הגטאות לוד, 15 בפברואר 2023. אנשי הדממה, אתר רשמי
זירת הרצח האחרון. לוד, היום/אתר רשמי, אנשי הדממה

"אנחנו לא שולטים על הילדים יותר, וגם כמובן המדינה אשמה - אין חינוך, אין מתנ"ס, אין משהו לנוער להעביר את הזמן והילדים משועממים", הוא הוסיף. "יש אלימות בבתי ספר ולא עושים עם זה שום דבר. לפני שבוע ירו במנהל בית ספר בלוד - אף אחד לא בא: לא ראש העיירה, המשטרה לא באה למקום, לא בדקו מה איתו, לא עצרו אף אחד. מדובר באיש חינוך לא בעבריין", סיפר אבו שריקי.

הוא סיפר כי אחרי השעה 20:00 הוא אוסר על הנכדים שלו לצאת מבתיהם. "מפחיד פה, יש ילדים וגם נשים שנורו מכדורים תועים. נורא ואיום המציאות פה. המשטרה תפסה 50 ילדים עם נשק - סכינים, נפצים ועוד, אבל אף אחד לא מטפל. צריך לחנך להפסיק עם מעגל האלימות. גם יהודים וגם ערבים - לפני 4 ימים נרצחה אישה וגם שבוע שעבר. צריך לעשות סדר בלוד בכל מה שקשור לרווחה, חינוך ולדבר על המצב. המצב מחמיר בלוד. אין דין ואין דיין".

עוד בוואלה!

בן גביר הכריז על "חומת מגן 2"; גורם מדיני בכיר: החלטות על מבצע לא מתקבלות על מדרכה

לכתבה המלאה
יעקב שבתאי ואיתמר בן גביר במהלך אירוע סיכום שנה של משטרת ישראל. 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
בן גביר והמפכ"ל שבתאי/ראובן קסטרו

תושב אחר הדגיש את תנאי המחיה הקשים בעיר ואת ההזנחה מצד הרשויות ואמר כי אלה מגבירות את הפשיעה. "בשכונת הרכבת אין מים, אין חשמל, חיים כמו בימי הביניים. אין תאורה בקושי, הכבישים לא כבישים. עושים טובה שלוקחים פחים", ציין. "אין פה לא אופק ולא ביטחון וכל התושבים בלחץ", המשיך. הוא התייחס לפיצוץ הרכב היום ואמר: "בית הספר של הילדים שלי לא רחוק, הם שמעו את הפיצוץ. אני מפחד שיסתובבו לבד".

ויש מי שסבורים כי התוכנית של בן גביר להקל על התנאים לקבלת נשק לאזרחים רק יחמירו את המצב. "אין פה ביטחון ובן גביר בטח לא יביא ביטחון. בן גביר רק מביא סכסוך ופילוג, הבן אדם מביא דיקטטורה לישראל - איך הוא יביא ביטחון? הוא רוצה להביא נשק לאזרחים, אסור שדבר כזה יקרה, זה יביא למלחמת אזרחים כמו שהייתה בארה"ב".

  • עוד באותו נושא:
  • לוד
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully