וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לסמוטריץ': הסמכויות במשרד הביטחון יועברו אליך בהקדם

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 16:37

מקורות פוליטיים אמרו לוואלה! כי ראש הממשלה שוחח עם יו"ר הציונות הדתית בעקבות פינוי המטע בשילה, והבטיח לו כי הסמכויות במשרד הביטחון יועברו אליו ב"הקדם" בהתאם להסכם הקואליציוני

בווידאו: אלימות בפינוי כרם בבנימין/ארגון חוננו

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר (רביעי) עם השר בצלאל סמוטריץ, בעקבות הזעם של יו"ר הציונות הדתית על הפינוי של המטע באזור שילה בבנימין - כך נודע לוואלה. על פי מקורות פוליטיים, נתניהו הבהיר ליו"ר הציונות הדתית כי "הסמכויות במשרד הביטחון יועברו אליך בהקדם בהתאם להסכמים הקואליציוניים". נתניהו הבהיר כי מבחינתו "האירוע הזה הסתיים".

עקירת המטע נעצרה לקראת סופה, בעקבות התערבות של נתניהו בהמשך לאזהרות של סמוטריץ' בדבר שלמות הקואליציה. "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע", כתב סמוטריץ' בטוויטר. "עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון".

גורם ישראלי בכיר אמר שלשכת ראש הממשלה עודכנה מראש על עיתוי הפינוי של הכרם ולא הביעה התנגדות. לדבריו, ההנחיה של נתניהו לעצור את הפינוי אחרי שכבר כמעט הושלם נועדה לצרכים פוליטיים כדי להימנע מערעור הקואליציה.

שעות לאחר ההודעה, בעלי הכרם דיווחו כי העקירה לא נעצרה וכי כוחות מג"ב חזרו לאזור כדי להשלים את העבודה. "למרות בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את הרס הכרם, חזרו כוחות מג"ב לכרם כדי להמשיך את הפינוי וההרס. הכוחות טוענים כי הצו של רה"מ נתניהו בוטל, וכי הם קיבלו הוראה להמשיך את הפינוי", מסרה משפחת בן אליהו.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

לדברי סמוטריץ', "התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר. אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצטרף לביקורת: "ההתנהלות האלימה והקיצונית היום של שוטרי מג"ב איו"ש בהנחיית השר גלנט, היא עוד ראיה מדוע הסמכות על מג"ב איו"ש צריכה לעבור לסמכות המשטרה. לכן אדרוש כבר בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון לקיים את ההסכמים הקואליציוניים ולהעביר את מג"ב איו"ש מאחריות צה"ל וגלנט לאחריות משטרת ישראל".

עוד בוואלה!

כוחות הביטחון מפנים כרם בבנימין, סמוטריץ' לנתניהו: זה מסכן את יציבות הממשלה

לכתבה המלאה
פינוי נחלת חן, 15 בפברואר 2023. אריאל תנעמי, TPS
פינוי נחלת חן, 15 בפברואר 2023/TPS, אריאל תנעמי

באופוזיציה תקפו את התנהלות הממשלה. "אתם קולטים שיש שני שרים במשרד הביטחון, אחד בעד ואחד נגד? זו לא ממשלה, זה גנון בלי גננת", כתב יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.

הפינוי הבוקר אירע לאחרי שהקבינט החליט לקדם בניית עשרת אלפים יחידות דיור בהתנחלויות ולהכשיר תשעה מאחזים בתגובה לגל הטרור. אל המקום הגיעו גם כמה חברי כנסת מעוצמה יהודית, שניסו לעצור את הפינוי. למרות זאת, במערכת הביטחון נחושים להשלים את פינוי הכרם. "לא משנה איזה מסמך השר סמוטריץ' יוציא, הפינוי מתבצע בהתאם לפסיקת בג"צ", אמר גורם ביטחוני.

לפי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, הכרם שפונה הוא חלקה חקלאית שאליה פלשו מתנחלים לפני כמה שנים באופן לא חוקי וללא אישור. עוד נמסר כי במסגרת הליכים מנהליים ומשפטיים שהתקיימו בנושא הוסכם כי אלו שפלשו לכרם יפנו אותו עצמאית עד 1 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully