וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאי שוב בבית: קופיף ברח מהספארי ברמת גן ונמצא בסמוך לו

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 7:31

קופיף מסוג למור צווארון אדום העונה לשם "סאי", יצא אתמול בשעות הערב מהמתחם ונעלם למשך הלילה. צוות האתר סרק את האיזור במטרה לאתרו, ופנה לציבור: "מדובר בחיית בר, כל הרואה אותו מתבקש שלא להתקרב". בשעות הבוקר המוקדמות הוא נמצא בריא ושלם בסמוך לספארי

בווידאו: הבחור נכנס למתחם התנינים בספארי מתנצל/צילום: באדיבות המצולם וחדשות בזמן

קופיף מסוג למור צווארון אדום ברח אמש (שלישי) מהספארי ברמת גן למשך הלילה ונמצא רק לאחר שעות - היום בבוקר, בסמוך לפארק. הקופיף, עונה לשם "סאי" וגילו כחמש שנים.

הוא יצא מחצר התצוגה שלו בשעות הערב ובעקבותיו סרק צוות האתר את האיזור במטרה לאתרו ולהשיבו למתחם. "ההשערה היא שהוא יחפש מקום לינה על עץ בפארק", נכתב בהודעה שפרסם הספארי. "חשוב לדעת כי הלמורים אינם מסוכנים, אך מדובר בחיית בר - ולכן אנחנו מבקשים מכל מי שרואה אותו לא להתקרב ולא לנסות לתפסו", הדגישו צוותי האתר. עוד פנה צוות האתר לציבור, וביקש מכל הרואה את הקופיף לעדכן במיידית את המוקד העירוני או פיקוח הפארק.

למור ברח מהספארי ברמת גן. איציק מיידן, אתר רשמי
יצא מחצר התצוגה. הקופיף סאי/אתר רשמי, איציק מיידן

לפני כשנתיים יצאה קופת אורנגאוטן מחצר הספארי ברמת גן, ונתפסה על ידי צוותי חילוץ ווטרינריה לאחר שנורתה בחיצי הרדמה. הקופה, טיפסה בין עצים אל מחוץ לחצר בה היא נמצאה, והגיעה לאזור מתחם העבודים. טאנה, האורנגוטן, התעניינה בצמחייה חדשה שנשתלה במקום לאחר שהמקום ניזוק מירי בזמן מבצע שומר החומות, והחלה לטפס עליה.

היא עברה באמצעותה לאזור הסמוך לחצר ונקראה על ידי המטפלים לחזור. לאחר שהניסיונות לא צלחו וטאנה עלתה על העץ הסמוך, התכנסו המטפלים והווטרינרים יחד עם מנהל תחום בעלי חיים והוחלט להסתייע במכבי האש של אזור רמת גן במטרה להוביל את טאנה בצורה זהירה לרדת מהעץ. הווטרינר ד"ר יגאל הורוביץ הרדים את טאנה בזהירות והעלה אותה יחד עם המטפלים למנוף.

מפקד צוות החילוץ של שירותי הכבאות רוני הילבורן שהגיע למקום סיפר כי "ראינו את הקופה על עץ בגובה כ-20 מטר. עלינו עם הווטרינר בסל המנוף והתמקנו כך שניתן לפגוע בו עם חץ הרדמה. המתנו עוד עשר דקות עד שסם ההרדמה יתחיל להשפיע ואז יחד עם איש צוות נוסף חילצנו אותו לסל והורדנו אותו. עד היום יצא לי להציל בני אדם במצבי סיכון, אבל להוריד קוף כזה מעץ גבוה זו בהחלט חוויה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully