וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

75 רבנים קוראים לאמץ את מתווה הנשיא: "ללא הסכמה רחבה יווצר קרע בעם"

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 19:32

הרבנים המשתייכים לציבור הדתי-לאומי קראו לאמץ את מתווה ההידברות שהציג הרצוג בתחילת השבוע, כשהם מתריעים מפני שסע בעם אם הדבר לא ייעשה. "שלמות העם היא תנאי מהותי לאיתנות מדינת ישראל ולעוצמתה"

בווידאו: הפגנה מחוץ לכנסת/יותם רונן

75 רבנים ורבניות המשתייכים לציבור הדתי-לאומי קראו היום (שלישי) בגילוי דעת ראשון לאמץ את מתווה הנשיא יצחק הרצוג, ולפתוח בהידברות למען שמירת האחדות בישראל. במכתב שהפיצו כתבו כי "שינויים ללא הסכמה רחבה ככל שניתן עלולים לפרום את החוט המקשר בין חלקי העם, לגרום לקרע וליצור שבר"

"אנו קוראים לחברי הכנסת מכל סיעות הבית, לפתוח לאלתר בדיאלוג ברוח קריאתו של הנשיא הרצוג, ולאפשר את מיצויו המלא", כתבו במכתבם. "זאת, כדי לנסות ולהגיע לתמיכה רחבה חוצת מחנות בשינויים במערכת המשפט ובמערך האיזונים בין הרשויות, שישמרו על עצמאות הרשויות השונות".

עוד נכתב, "השינויים נדרשים כדי להשיב את האיזון בין הרשות המחוקקת והרשות המבצעת לרשות השופטת, וכדי לחזק את אמון העם במוסדות המדינה. שינויים ללא הסכמה רחבה ככל שניתן עלולים לפרום את החוט המקשר בין חלקי העם, לגרום לקרע וליצור שבר, שאחריתו, מי ישורנו! שלמות העם היא תנאי מהותי לאיתנות מדינת ישראל ולעוצמתה. רב המאחד על המפריד. כי אנשים אחים אנחנו!".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הכנסת, ירושלים,  13 בפברואר 2023. עמיר טרקל, אתר רשמי
ההפגנה בירושלים, אתמול/אתר רשמי, עמיר טרקל

בין החותמים על גילוי הדעת היו דמויות מרכזיות במגזר בהם הרב משה ליכטנשטיין מראשי ישיבת הר עציון, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום הרב אהד טהרלב, הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, ראש רבני בית הלל הרב מאיר נהוראי, יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו ושר החינוך לשעבר הרב שי פירון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully