וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים חוששים מגל הטרור בירושלים: "קל למחבלים לזהות חיצונית שמדובר ביהודים"

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 0:07

אחרי הפיגועים הקשים בבירה, תפארת, תושבת רמות, סיפרה על הפחד בקרב התושבים: "חוששים ללכת ברחוב או לעמוד בתחנת אוטובוס, בשכונות שלנו יש גם פחות אנשים עם נשק". עקיבא, המתגורר בשכונת סנהדריה: "פה זה יותר קל להם"

בווידאו: נתניהו ברקע גל הטרור: הקבינט ידון בפעולה רחבה במזרח ירושלים וביו"ש/מערכת וואלה!

משטרת ירושלים החלה להיערך לקראת חודש רמדאן וחג הפסח, שיחלו בעוד כחודש וחצי, על רקע גל הטרור שפקד את הבירה בשבועות האחרונים. לפי המתווה המסתמן, המשטרה תפרוס אלפי שוטרים נוספים במזרח העיר ותאסוף מודיעין על גורמים מתסיסים, כולל מעצרם במידת הצורך. זאת, בדומה למתווה של שנה שעברה.

גם בגזרה המוניציפאלית נערכים לחודש רמדאן במזרח ירושלים. העירייה עם תקצה יותר ממיליון שקלים לאירועי תרבות בשכונות הערביות בעיר ותמשיך במדיניות של אי-הריסת בתים בלתי חוקיים בתקופת הרמדאן, זאת במטרה להביא לרגיעה במזרח ירושלים. עם זאת, לא ברור אם מדיניות זו תעורר התנגדות מצדו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בנוסף לכך, העירייה תעבה את פריסת סיירי הביטחון בשכונות התפר, בהן נווה יעקב, הר חומה וארמון הנציב.

פיגוע דריסה סמוך לתחנת אוטובוס,שכונת רמות, ירושלים, 10 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
פיגוע דריסה סמוך לתחנת אוטובוס,שכונת רמות, ירושלים, 10 בפברואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

עקיבא, תושב השכונה החרדית סנהדריה, אמר כי הפיגועים האחרונים בשכונת רמות ונווה יעקב "כוונו נגד אנשים חרדים ודתיים כי למחבלים הערבים יותר קל לזהות חיצונית שמדובר ביהודים. אני חמש שנים גר בירושלים ובכל השנים שהיו פה פיגועים זה קרה כי הם שונאים אותנו. עם כל הכבוד לכך שיש עכשיו שר לביטחון לאומי יותר מילטנטי שגם עולה להר הבית, אני לא חושב שזה משפיע ומתסיס את הערבים ששונאים כי אנחנו בגלל שאנחנו יהודים. זה יכל לקרות באותה מידה בתל אביב או בעיר אחרת. פשוט פה זה יותר קל להם".

עוד בוואלה!

נתניהו ברקע גל הטרור: הקבינט ידון בפעולה רחבה במזרח ירושלים וביו"ש

לכתבה המלאה
מרכז ירושלים, 12 בפברואר 2023. שלומי הלר
מרכז ירושלים, 12 בפברואר 2023/שלומי הלר

בקרב העסקים במרכז העיר נרשמת ירידה מסוימת במכירות ובתנועת הלקוחות, אבל הם נשמעו אופטימיים בבוקר. "10:00 בבוקר ויש תנועה רגילה ברחוב וגם אצלי בעסק", סיפר ארנון, בעל עסק ברחוב יפו. "יש ירידה מסוימת בחודשים האחרונים במכירות, אבל אני חושב שזה קשור למיתון. הפיגועים לא משפיעים באופן משמעותי על העסקים הקטנים בעיר כי התושבים התרגלו למציאות הזאת. קשה לשבור אותנו".

תפארת, תושבת שכונת רמות, סיפרה על התחושות הקשות בשכונה ובקהילה החרדית. "אי אפשר להסתיר שיש פחד באוויר וחשש ללכת ברחוב, לעמוד בתחנת אוטובוס, את לא יודעת מאיפה יבוא מחבל מתועב וינסה לפגוע בנו", אמרה. "אין ספק שאנחנו כחרדים גם מזוהים יותר בקלות, מבחינה חזותית. וגם זה שאין כל כך הרבה אנשים עם נשק בשכונות שלנו לא תורם כל כך לתחושת הביטחון. בעירייה הבטיחו שיוסיפו אנשי ביטחון בשכונות התפר ואולי זה ירגיע את התושבים".

היא התייחסה גם לבן גביר, ואמרה שהיא לא תומכת שלו. "אין דרך לשנות את המציאות כל כך מהר. זה לא זבנג וגמרנו, צריך להכין תכנית רצינית לפני שנכנסים במחבלים ומי שתומך בהם. אסור לעלות להר הבית, אבל אני לא חושבת שזה קשור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully