וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות נגד צה"ל: מספק כלי רכב לא בטוחים ללוחמים שמאבטחים את קו התפר

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 17:24

לוחמים שמסיירים לאורך קו התפר ביהודה ושומרון מתלוננים על המצב של הרכבים בהם הם נאלצים לנסוע במסגרת תפקידם, ומתריעים מפני בעיות בטיחות של כלי הרכב הישנים. "נוסעים ברכבים שכורים עם תקלות ודלתות לא נסגרות". בצה"ל ניסו להרגיע: "ייקלטו עשרות כלי רכב נוספים"

לוחמים והורים של חיילים שמאבטחים את קו התפר באים בטענות לצה"ל כי הוא לא מספק להם כלי רכב בטוחים לביצוע תפקידם. הלוחמים מתחו ביקורת על התנהלות צה"ל והתריעו מפני התהפכויות כלי רכב ישנים שלטענתם לא מתאימים לפעילות ביטחונית שוטפת, בלאי מצטבר, אלתורים ובעיות בטיחות.

בצה"ל החליטו לשכור מספר גדול של כלי רכב קטנים לנסיעות מנהלה וסיור באזור קו התפר ביהודה ושומרון כדי לעמוד במשימות האבטחה. "בעקבות סדרה של פיגועי טרור שיצאו מהאזור הוחלט לסגור את קו התפר בגדר וחומה, ולהטיל את משימת האבטחה על כוחות סדירים ומילואים. משימת הביטחון הרחבה, יצרה אתגר חדש: היקף כלי רכב לסיור בשטח", הסביר גורם צבאי מאט"ל, "עקב הפער הוחלט לשכור רכבים כמענה זמני ולרכוש כלי רכב ממוגנים בשוק. זה תהליך שלוקח זמן".

אלא שהלוחמים שפועלים לאורך קו התפר והורי החיילים, איבדו את הסבלנות ומצביעים על מצב מסוכן במרחב קו התפר. "לא הגיוני שחלף כל כך הרבה זמן ועדיין מבצעים סיורים על קו התפר עם רכבים קטנים, לא בטוחים, במצב תחזוקתי חמור ומסוכן", אמר אחד ההורים והוסיף, "לא נראה למפקדים שזה הזוי שחלק מהכוחות נוסעים עם כלי רכב ממוגנים וחלק ברכבים שכורים עם דלתות לא נסגרות, עם תקלות, קודן שעובד לסירוגין, תא מטען שצריך לאלתר כדי לסגור אותו?".

חיילי צה"ל בקו התפר. דובר צה"ל
"רכש כלי רכב ממוגנים - תהליך שלוקח זמן". חיילי צה"ל בקו התפר/דובר צה"ל

החיילים וההורים פנו למפקדים, בדגש על מפקדים מחיל התותחנים בגזרת מכבים, אך לטענתם הפיקוד הבכיר מתעלם. אחד ההורים אמר, "למה מחכים? שתתרחש תאונה? ועוד לא התחלנו לדבר על תנאי השירות שלהם בשטח בקור ובבוץ".

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל מאבטח את התפר במטרה למנוע מעבר בלתי חוקי המהווה סיכון ביטחוני.
לאורך התפר נעים בכלי רכב ממוגנים ובכלי רכב שכורים קלים בהתאם לנהלים והערכת המצב, תוך חיפוי של אמצעי תצפית. זאת בנוסף לציוד המיגון שמשמש את הלוחמים בעת ביצוע המשימה".

גורם צבאי הוסיף כי "בצה"ל קיימת תוכנית רב-שנתית לקליטת כלי רכב ממוגנים, שכחלק ממנה נקלטו בשנת 2022 כמאה כלי רכב ממוגנים חדשים. במסגרת התכנית, ייקלטו עשרות כלי רכב נוספים בשנת 2023 ו-2024".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully