וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוד: גבר נעצר בחשד שרצח את אשתו

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 16:44

צוות רפואה שהגיע לבית ברחוב הנשיא בעיר נאלץ לקבוע את מותה של האישה, ברכה אטיאס, במקום. בעלה, משה אטיאס, ניסה להימלט מהזירה תוך שהוא פוגע בניידת משטרה - ונעצר. בית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים, והוא צפוי להישלח לבדיקה פסיכיאטרית

בווידאו: לוד: גבר נעצר בחשד שרצח את אשתו/מד"א

ברכה אטיאס, בת 53, נמצאה היום (ראשון) ללא רוח חיים ועם סימני אלימות בבית רחוב הנשיא בלוד. צוות רפואה שהגיע לזירה נאלץ לקבוע את מותה במקום. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע, ועצרה את בעלה של האישה, משה אטיאס, בן 58, כשעל פי החשד הוא רצח אותה. בדיון בבית משפט השלום ראשון לציון האריך השופט את מעצרו בחמישה ימים. כמו כן הוא צפוי להישלח לבדיקה פסיכיאטרית.

השוטרים הצליחו לאתר את אטיאס, שנמלט מהזירה, ברכבו לאחר שפגע בניידת משטרה והוא נעצר במקום סמוך לביתו. לשניים שלושה ילדים ובמשטרה לא מכירים תלונות עבר על אירועים במשפחה.

הפרמדיקים אסף דומן ושיר חבר סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את האישה שוכבת מחוסרת הכרה בתוך הדירה. היא הייתה ללא דופק וללא נשימה עם סימני אלימות ולאחר בדיקות רפואיות קבענו את מותה".

רכבו של החשוד ברצח אשתו, לוד, 12 בפברואר 2023. ניב אהרונסון
רכבו של הבעל החשוד ברצח אשתו, הבוקר/ניב אהרונסון

רבקה נוימן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה, ויצו הגיבה למקרה וכתבה, "יום ראשון בבוקר נפרדת עוד אישה מחייה כי בן זוגה החליט כך. הוא יעצר הוא יחקר על 'נסיבות הרצח' כאילו וחש באמת סיבה מבוססת שיכולה להסביר לכולנו את הנסיבות שיכולות להוליד החלטה כה רצחנית. שנים ארוכות נאבקנו לבטל את המשפט 'רצח על רקע רומנטי'. שנים ארוכות נאבקות. לבטל את המשפט 'רצח על רקע כבוד המשפחה'. אין נסיבות לרצח נשים יש רוצח שהחליט לרצוח ותו לוא. מרגע שהמשטרה ובתי המשפט יפנימו זאת אז אולי המחוקק יהפוך 'מאסר עולם' לריצוי עונש עד עולם וללא פשרות. אזי, צוי הגנה יגנו באמת באמצעות איזוק והערכת מסוכנות. אזי, כולנו נציב קו אדום לאלימות על שלל מופעיה".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה: "בזמן שהממשלה והכנסת ממשיכות להתעסק בעצמן - חיי נשים בישראל ממשיכים להיות הפקר. הלוואי והם היו מקדמים את חוק הפיקוח האלקטרוני, ושורה של חוקים נוספים, כולל הצטרפות לאמנת איסטנבול באותה התלהבות שבה מקדמים חוקים אחרים".

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים, מסרה: "עוד רצח הבוקר של אישה על ידי בן זוגה. עד מתי נקום בבוקר לכותרות האלו. זו האישה השנייה שנרצחה רק בשבוע האחרון. 22 נשים נרצחו בשנה שעברה והכל ממשיך כרגיל. לצערנו, הסירוב העיקש של ממשלת ישראל לחתום על האמנה הבין לאומית למניעת אלימות כלפי נשים אינה מאפשרת קידום תוכניות ושיתופי פעולה למיגור התופעה שיכלו לתת כלים ומענים במיידי. אנו קוראות לממשלה, לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות, להעביר את חוק האזיק האלקטרוני ולהקצות משאבים לטיפול באלימות נגד נשים. אלו החיים עצמם, ולמאות אלפי נשים אלו חיים בסכנה יום יומית".

זירת רצח אישה, לוד, 12 בפברואר 2023. ניב אהרונסון
זירת הרצח בלוד/ניב אהרונסון

בשבוע שעבר נרצחה בלוד לידר סוויסה בת ה-33 בפתח ביתה. חשוד במעשה, שגם התגורר בבניין, נעצר וקשר את עצמו לאירוע. "הכתר של הבית, אף פעם לא היית לבד", ספדה לה אמה. "למה לא עליתי שתי דקות לפני? נבלה לקח אותך כשהיית עם חולצה ורודה. אף אחד לא יכול היה לעזור לה. היא הייתה בטיפולים ורצתה להביא ילד לעולם. הייתי צריכה לשלוח לכם הזמנה לברית לא לוויה. היא לא פגעה באף אחד. רק אם הייתי עולה שתי דקות לפני הייתי מצילה אותך".

אלי סוויסה, אביה של לידר סיפר בריאיון לגיא פלג וניסים משעל בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM על הרגע שגילה על האירוע. "היינו צריכים לצאת לטיפולי פוריות, היא התקשרה בבוקר כדי שאשתי תאסוף אותה", סיפר האב. "היא הגיעה לשם וחיכתה לה למטה. אשתי ראתה שהיא לא יורדת, אז היא התקשרה לבעלה, שאמה לה שהיא ירדה מזמן. פתאום היא ראתה אמבולנס, אז היא יצאה מהרכב ועלתה לקומה רביעית, שם היא ראתה את כל הזוועה".

האב חזר על הטענות השכנים, לפיהן החשוד ברצח, יעקב חיימוביץ', נהג להטריד את כל הבניין שבו התגורר. "הוא היה מטריד את לידר, דפק בדלת, סגר להם את המים ואת החשמל", אמר. "לידר התלוננה במשטרה, הם נתנו לה טלפון, ואמרו לה 'אם יקרה משהו תתקשרי'. איך היא תתקשר? קרה משהו, וזהו. הבנתי שהשכנים התלוננו, שמעתי שהיו הרבה תלונות היו עליו ולא פעלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully