וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרות, חיבוקים ואהבה: התחליף של הודו לוולנטיינז דיי

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 9:15

בשבוע שעבר ניסו הרשויות בהודו למתג מחדש את יום האהבה שחל ב-14 בפברואר, כיום "חיבוק לפרה". אך כעבור ארבעה ימים הממשלה זנחה את הרעיון בעקבות לעג שעלה מצד התושבים ברשתות החברתיות. "הפרה היא הבסיס לתרבות ההודית"

בווידאו: פגשנו קבוצת מטיילים שחזרה מהודו/עריכה: גלעד מן מנהיים

הרשויות בהודו תכננו לשנות את מטרת חג הוולנטיינז דיי, יום האהבה, שחל מדי שנה ב-14 בפברואר. בעקבות התפיסה במדינה, לפיה פרה היא חיה קדושה, בהודו קיוו לשנות את יום האהבה ליום "חיבוק לפרה" - בתקווה שהשינוי יסייע לאזרחים להגיע ל"עושר רגשי". עם זאת, המהלך לא צלח ונזנח במהירות אחרי שברחבי הרשתות החברתיות התחילו להופיע בדיחות על הניסיון.

פריחת רקפות 27 ביונאר 2022. ראובן קסטרו
מווווווושלם/ראובן קסטרו

בהודעה שפרסמה המועצה לצער בעלי חיים בהודו בשבוע שעבר נכתב כי הפרה היא "הבסיס לתרבות ההודית, היא נותנת לכל והיא זו שדואגת לעושר של המין האנושי, בעקבות האופי שלה". עוד נטען בהודעת המועצה כי המנהג של לחבק פרות עתיק וקיים כבר שנים רבות, אך נעלם בעקבות השפעת התרבות המערבית.

במשך ארבעה ימים לעגו ברשתות למהלך, שקיבל תמיכה ממשלתית עד שהרשויות בהודו ויתרו על הרעיון. בכמה מקרים תושבים פרסמו ציורים שבהם נראות הפרות כשהן בורחות מבני אדם שמנסים לחבק אותן. במקרים אחרים פרסמו סרטונים שבהן פרות תוקפות אנשים. באחד מערוצי הטלוויזיה במדינה מגיש ניסה לחבק כמה פרות, אך נראה כי הן לא אהבו את הניסיון. "הסכמה זה דבר חשוב", התלוצץ המגיש.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • פרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully