וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד חוק דרעי החדש: "היבט פרסונלי מובהק"

עודכן לאחרונה: 11.2.2023 / 23:10

גלי בהרב-מיארה מתחה ביקורת חריפה על החוק שיעלה מחר בוועדת השרים לחקיקה, והעריכה כי בג"ץ עלול לפסול אותו בשל "שימוש לרעה בסמכות". החוק יבטל כל ביקורת שיפוטית על מינויי שרים בממשלה ואמור לאפשר את שובו של יו"ר ש"ס לשולחן הממשלה

בווידאו: נתניהו ובכירי הממשלה הגיעו לישיבת תמיכה בדרעי/רוני כנפו

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מתחה הערב (שבת) ביקורת חריפה על "חוק דרעי" החדש, שיעלה מחר בוועדת השרים לחקיקה. היועמ"שית פירטה כי להצעת החוק "היבט פרסונלי מובהק", ושבג"ץ עלול לפסול אותה בשל "שימוש לרעה בסמכות".

החוק, שיבטל כל ביקורת שיפוטית על מינויי שרים בממשלה, אמור לאפשר את שובו של דרעי לשולחן הממשלה, למרות פסילת בג"ץ. על ההצעה חתומים כל חברי הקואליציה, למעט שרים וסגני-שרים והיא תובא לאישור בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הבא.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
ביקורת חריפה על החוק. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה/שלומי גבאי

במכתב לשר המשפטים כתבו בהרב-מיארה ומשניה, גיל לימון ואביטל סומפלינסקי, כי ישנה "סבירות גבוהה שבית המשפט לא יסתפק בהערת אזהרה, אלא יקבע שהחוק מהווה חציית גבול, וכי הוא מהווה שימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת (הסמכות לחוקק חוקי יסוד, ב"א)".

בסיום המכתב כותבים שני המשנים: על דעת היועמ"שית, עמדתנו היא כי בשל הקשיים המהותיים שיש בהצעת החוק יש להתנגד לה". שני המשנים מציינים שמדובר בהצעת חוק פרסונלית, אשר נועדה להעניק מענה לבעיה ספציפית שנוצרה סביב מינויו של דרעי, שכבר נפסל בבג"ץ, ולכן החוק אינו מתאים לחקיקת יסוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully