וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק "דרעי" החדש ופסקת התגברות: הצעות החוק שיגיעו לוועדת השרים לחקיקה

עודכן לאחרונה: 11.2.2023 / 16:20

לראשונה מאז השבעת הממשלה, תתכנס מחר הוועדה בראשות שר המשפטים לוין, כדי לדון בקידום הצעות חוק פרטיות הנוגעות לרפורמה המשפטית שמעוררת מחלוקת פוליטית עזה וקרב בין הרשויות. האופוזיציה תנסה להביך עם הצעות משלה אך הסיכוי שיקודמו נמוך

עימות בין ח"כ אפרת רייטן לח"כ שמחה רוטמן בוועדת חוקה, 16 בינואר 2023/ערוץ הכנסת

ועדת שרים לחקיקה בראשות יריב לוין תתכנס מחר (ראשון) לראשונה מאז השבעת הממשלה, ותאפשר קידום הצעות חוק פרטיות של חברי הכנסת.

אחת ההצעות שיבואו לאישורה היא "חוק דרעי החדש", שיבטל כל ביקורת שיפוטית על מינויי שרים בממשלה ואמור לאפשר את שובו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשולחן הממשלה, למרות פסילת בג"ץ. על ההצעה חתומים כל חברי הקואליציה, למעט שרים וסגני-שרים והיא תובא לאישור בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הבא.

הוועדה תידון בשורה של הצעות שנוגעות לרפורמה המשפטית שמעוררת מחלוקת פוליטית עזה וקרב בין שלוש הרשויות בישראל. אחת מהן היא ההצעה של ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית לפסקת התגברות או הצעתה של ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית לחייב בחוק צילום של דיוני בתי המשפט. אף אם הצעות אלה יאושרו בוועדה או במליאה, הן יקודמו במקביל ובהתאם לתוכנית הקואליציה לקידום הרפורמה המשפטית.

שר המשפטים יריב לוין בדיון ועדת החוקה, כנסת, 16 בינואר 2023. דני שם טוב, דוברות הכנסת
הוועדה תידון בשורה של הצעות שנוגעות לרפורמה המשפטית. לוין/דוברות הכנסת, דני שם טוב

הצעת חוק נוספת שעשויה לעורר עניין היא הצעתו של ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד יחד עם חברי כנסת רבים, לפיה יש לבטל סעיפים מסוימים בחוק ההתנתקות וכן גם לשנות את שמו. הסעיפים שאותם הצעת החוק מבקשת למחוק רלוונטיים לאיסורי הכניסה והשהייה שפונו במסגרת ההתנתקות, בהם למשל חומש. גורמים בקואליציה אמרו כי "יש סיכוי טוב לאישור ההצעה הזאת אך היא תעבור שינויים בהמשך". עם זאת, הממשלה עשויה להתמודד עם לחצים מבית ומחוץ במידה ותקדם אותה בשלוש קריאות עד לאישורה הסופי.

גם חברי הכנסת מהאופוזיציה יתחילו לקדם השבוע חקיקה פרטית. ועדת השרים תדון גם בהצעתו של יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ בועז טופורובסקי לפיה ראש ממשלה, שר או סגן שר שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל להתמודד עוד לכנסת או לתפקיד ראש רשות מקומית. סיכויי ההצעה נמוכים לאור העובדה כי האופוזיציה בהיעדר רוב מובנה. עם זאת, יש לה את האפשרות להביך את הקואליציה עם הצעות חוק מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully