וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין על הטענה שפוטין אישר הפלת המטוס המלזי: "לא היינו חלק מהחקירה"

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 13:03

הקרמלין דחה את הממצאים של צוות התובעים הבינלאומי שחוקר את הפלת המטוס מעל אוקראינה ב-2014, שלפיהם יש "ראיות חזקות" לכך שהנשיא פוטין אישר את הפלת המטוס באמצעות מערכת טילים נגד מטוסים מתוצרת רוסיה

הקרמלין דחה היום (חמישי) את הממצאים של צוות התובעים הבינלאומי שחוקר את הפלת טיסה MH17 מעל אוקראינה ב-2014, שלפיהם יש "ראיות חזקות" לכך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין היה מעורב בתקרית ואישר את הפלת המטוס באמצעות מערכת טילים נגד מטוסים מתוצרת רוסיה.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר בתגובה לטענת החוקרים אתמול כי רוסיה "אינה יכולה לקבל" את תוצאות החקירה מאחר שלא היה לה חלק בתהליך. לדבריו, החוקרים גם לא הציגו בפומבי ראיות תומכות בטענה.

בנובמבר קבע בית המשפט בהולנד כי טיסה MH17 של חברת התעופה "מלזיה איירליינס", שהופלה מעל אוקראינה, נפגעה מטיל "בוק" מתוצרת רוסית שנורה משדה במזרח אוקראינה. בית המשפט קבע גם כי לרוסיה היתה שליטה על הכוחות הבדלניים הפרו-רוסיים באזור באותה תקופה. בית המשפט אישר בכך את מסקנות דו"ח מועצת הבטיחות של הולנד. כל 298 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס, שיצא ב-17 ביולי 2014 מאמסטרדם לכיוון קואלה לומפור, נספו בהתרסקות. רוסיה מכחישה כל מעורבות בתקרית.

צוותי החיפוש האוסטרליים במהלך החיפוש אחר המטוס המלזי, 11 באפריל 2014. רויטרס
מחפשים אחר שרידים של המטוס/רויטרס
גוף מתכתי שאותר בדרום תאילנד ונחשד כשייך למטוס המלזי, ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
שרידי המטוס/צילום מסך, טוויטר
הצגת דוח ועדת החקירה ההולנדית בנוגע להתרסקות מטוס "מלזיה איירליינס" באוקראינה, אוקטובר 2015. רויטרס
הצגת דו"ח החקירה, 2015/רויטרס
הנחת זרים לזכר קורבנות יירוט המטוס באוקראינה, איינדהובן. רויטרס
מניחים זרים לזכר 298 הקורבנות/רויטרס

צוות החקירה המשותפת הודיע בהצהרה כי בית המשפט פסק כי למוסקבה היתה "שליטה כוללת" על הרפובליקה העממית של דונצק, ששלטה באזור במזרח אוקראינה ביולי 2014. הוא סיפק שיחות מוקלטות שבהן נשמעים גורמים רשמיים רוסים אומרים שההחלטה לספק תמיכה צבאית "היא של הנשיא". עם זאת, לדברי החוקרים, הראיות לא מוצקות דיין בכדי לתבוע את פוטין, ולכן הם מפסיקים את החקירה.

"אנחנו יודעים שהקלטה של שיחות טלפון לכאורה פורסמה, ובה לא נאמרה מלה אחת על נשק. גם בהנחה שהשיחות אמיתיות, אין שום דיבור על נשק. לכן אי אפשר לומר כך", אמר פסקוב לכתבים. כשנשאל לגבי הטענה שפוטין אישר את השימוש במערכת הטילים בידי הבדלנים תומכי מוסקבה, ענה פסקוב: "רוסיה לא היתה חלק מהחקירה, כך שאיננו יכולים לקבל את התוצאות - בעיקר משום שאין בסיס להצהרות הפומביות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully