וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים נגד המהפכה המשפטית: "אין חינוך בלי דמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 13:12

אלפי הורים הפגינו בשעה הראשונה ללימודים נגד הרפורמה שמקדמת הממשלה במערכת המשפט. המחאה נערכה בערים ויישובים ברחבי המדינה, וההורים ביקשו להדגיש שהיא א-מפלגתית. "דמוקרטיה אינה כלי פוליטי בידי הימין או השמאל"

בווידאו: אלפי הורים הפגינו מול מוסדות חינוך בכל רחבי הארץ: "אין חינוך בלי דמוקרטיה"/צילום מטה מחאת ההורים

אלפי הורים הפגינו היום (חמישי) נגד המהפכה המשפטית בשעה הראשונה ללימודים, מול מוסדות חינוך בכל רחבי הארץ, תחת המסר: "אין חינוך בלי דמוקרטיה". המחאה נערכה מול גני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים בתל אביב, ירושלים, רמת גן, רמת השרון, גבעתיים, גזר, געש, הוד השרון, הכפר הירוק, הרצליה, כפר סבא, ועוד. במטה המחאה הבהירו כי ההפגנה היא א-מפלגתית, ולא נגד מנהלי בתי ספר או אגפי החינוך.

"דמוקרטיה אינה כלי פוליטי בידי הימין או השמאל. היא שייכת לכולנו, בעיקר לילדים שלנו", נמסר ממטה מחאת ההורים. "מחר אנחנו נלחמים על עתיד ילדינו ובקריאה לשמור על ישראל כמדינה דמוקרטית, ובמסגרת זו לשמור על הפרדת הרשויות, האיזונים והבלמים וזכויות המיעוטים. דמוקרטיה פירושה שלטון העם ולא שלטון הרוב והיא שייכת לכולנו. אנו קוראים לשמור על ערכי שיוויון, דמוקרטיה ופלורליזם, לוודא שלימודי האזרחות יכללו גם פלורליזם, ביקורתיות, מחשבה עצמאית".

אלפי הורים הפגינו מול מוסדות חינוך בכל רחבי הארץ: "אין חינוך בלי דמוקרטיה", 9 בפברואר 2023. מטה מחאת ההורים, אתר רשמי
הפגנת ההורים נגד המהפכה המשפטית. הבוקר/אתר רשמי, מטה מחאת ההורים

אתמול התכנסה ועדת החוקה, חוק ומשפט פעם נוספת לדיון בסעיפי הרפורמה במערכת המשפט שמקדמת הממשלה. הוועדה, בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן, התמקדה בהרכב הוועדה לבחירת שופטים ואי ביטול חוקי יסוד על ידי בג"ץ - אך ההצבעות נדחו ליום שני הבא.

חברי הכנסת מהאופוזיציה בוועדה ניצלו את מלוא הזמן שניתן להם כדי לדבר נגד הרפורמה ובכך הסתיים הדיון. גם ההצבעה על תיקון לתקנון הכנסת סביב בחירת נציגי הוועדה לבחירת שופטים נדחתה לשבוע הבא. "אין דבר שיגרום לכך יותר שנוכל לעמוד בפני האתגרים וכל העם הזה יבוא בשלום אם נסדיר את עניין בחירת השופטים שבו אנחנו עוסקים", אמר רוטמן בפתח הוועדה. הוא יצא נגד חברי אופוזיציה שהפריעו לדיון ואמר: "העובדה שבאתם לפוצץ את הדיון מאוד ברורה ואני לא אתן לכם לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully