וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלאת 26 שנים לאסון המסוקים: אירוע נערך לזכר 73 החללים

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 20:29

נשיא המדינה, שר הביטחון וסגן הרמטכ"ל השתתפו בטקס שנערך בבית החינוך המשותף "הר וגיא". הרצוג: "צריכים להיות ראויים למורשתם". גלנט: "כמו לפני 26 שנים, מהווה צה"ל את קיר הברזל החוסם את הסופה השיעית הנושבת ממזרח"

בווידאו: ום עיון וטקס התייחדות לזכר חללי אסון המסוקים/צילום: דובר צה"ל

במלאת 26 שנים לאסון המסוקים נערך היום (רביעי) אירוע זיכרון ל-73 החללים. האירוע נערך בבית החינוך המשותף "הר וגיא" במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שר הביטחון, יואב גלנט, סגן הרמטכ"ל, אמיר ברעם, מפקדים והמשפחות השכולות.

נשיא המדינה אמר במהלך הטקס: "האסון מדרבן אותנו לפסוע בתלם, בתלם שחרשו, להיות ראויים למורשתם, להמשיך לארוג - שתי וערב, חברה ישראלית מוסרית, מלוכדת, מאוחדת. וזה הציווי, ציווי שאולי חיוני יותר מכל בימים אלה ממש - חברה המתגברת על חילוקי דעות בשיח משותף, חברה הבונה גשרים על פני מים סוערים, חברה ישראלית חפצת חיים, מקשיבה וקשובה לקולות המגוונים שבתוכה מחויבת לדבוק איש ברעהו, לדבוק ולא להיפרד".

"אסון המסוקים נותר כמו צלקת שלעולם לא תגליד. אסונם של הבנים ושל המשפחות הוא פצע בקורותיה של מדינת ישראל", אמר גלנט. "את הפעילות המבצעית הקרקעית ברצועת הביטחון בלבנון, אליה עשו דרכם הלוחמים שנספו באסון, החליפה פעילות מגוונת ורב-ממדית. גם היום, כמו לפני 26 שנים, מהווה צה"ל את קיר הברזל החוסם את הסופה השיעית הנושבת ממזרח, ומאיימת על החיים ועל סדרי העולם הנהוגים באזורנו".

יום עיון וטקס התייחדות לזכר 73 חללי אסון המסוקים, במלאת 26 שנים לאסון, בבית החינוך המשותף "הר וגיא".  האירוע נערך במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שר הביטחון, יואב גלנט, סגן ראש המטה הכללי. 8 בפברואר 2023. דובר צה"ל
אירוע זיכרון ל-73 חללי אסון המסוקים/דובר צה"ל
יום עיון וטקס התייחדות לזכר 73 חללי אסון המסוקים, במלאת 26 שנים לאסון, בבית החינוך המשותף "הר וגיא".  האירוע נערך במעמד  שר הביטחון, יואב גלנט, סגן ראש המטה הכללי. 8 בפברואר 2023. דובר צה"ל
"ממשיכים לפעול בכל זמן ובכל מקום". גלנט/דובר צה"ל

עוד אמר גלנט כי "גם היום, אנו ממשיכים לפעול בכל זמן ובכל מקום, למול ההתבססות האיראנית בזירה הצפונית למול צבא הטרור של חיזבאללה הממשיך להתעצם על חשבון רווחתם ושלומם של אזרחי לבנון. גם היום, שלמותו וחשיבות מעמדו של צה"ל ניצבים לנגד עיננו, כל חייל וכל מפקד כפופים לסמכות פיקודית אחת, למפקד אחד, מהמ"מ ועד לרמטכ"ל. כך היה וכך יהיה".

ברעם תיאר את אסון המסוקים כאירוע ששינה את המציאות כפי שהייתה מוכרת. "73 מפקדים ולוחמים מכל קצותיה של הארץ וגווניה השונים, שעלו למסוקים ככוח משימה אחד, עשו זאת מתוך תחושה פשוטה של אחדות ושל מסירות לחבריהם, לעמם ולמולדתם, בידיעה כי זה מה שדרוש ונחוץ כדי להבטיח חיים וביטחון בגבולה הצפוני של מדינת ישראל", אמר. "זהו צבא ההגנה לישראל - 'צבא העם', שאליו מתגייסים מדי שנה אלפי צעירים וצעירות המשקפים את פניה הרבים והיפים של החברה הישראלית. עלינו לשאוב מזכרם של חללי אסון המסוקים את הצורך לעשות כל הדרוש והאפשרי כדי להדגיש את המכנה המשותף שבינינו".

האסון אירע ב-4 בפברואר 1997 כששני מסוקי יסעור התנגשו אחד בשני אחרי שיצאו משדה התעופה מחניים לעבר מוצבי צה"ל ברצועת הביטחון בלבנון, מעל עמק החולה, שניות ספורות לפני שחצו את הגבול. 73 קצינים ולוחמים שהיו על המסוקים נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully