וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאינה קירשנבאום ביקשה לא להחזיר את כספי השוחד שלקחה: "אין בסיס לטענות המדינה"

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 16:34

סגנית שר הפנים לשעבר שמרצה עונש מאסר על עבירות שוחד ביקשה לדחות את תביעת המדינה, לפיה עליה להחזיר שני מיליון שקלים שלקחה לכיסה. לטענתה - הכסף לא הגיע לידיה. מדובר בתביעה חריגה, שכן בפרשות שוחד דומות המדינה לא ביקשה את כספי השוחד בחזרה

פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר שמרצה עונש מאסר על עבירות שוחד, ביקשה היום (רביעי) מבית המשפט לדחות את התביעה, לפיה עליה להחזיר למדינה את כספי השוחד שלקחה לכיסה.

קירשנבאום הורשעה בשנת 2021 בקבלת שוחד בהיקף של שני מיליון שקלים, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס במסגרת פרשת השחיתות במפלגת "ישראל ביתנו". אולם, בית המשפט העליון קיצר את עונשה בחודש אוגוסט האחרון לשבע וחצי שנות מאסר והוריד את הקנס לחצי מיליון שקלים.

בחודש דצמבר האחרון הגישה פרקליטות המדינה בצעד חריג תביעה להחזרת כספי השוחד בסך מצטבר של כשישה מיליון שקלים. מדובר בתביעה חריגה, שכן בפרשות שוחד בהם הורשעו נבחרי ציבור עד כה המדינה לא ביקשה את כספי השוחד בחזרה.

פאינה קירשנבאום, 18 במרץ 2019. ניב אהרונסון
פאינה קירשנבאום/ניב אהרונסון

עתה, קירשנבאום באמצעות עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל ממשרד עורכי הדין גזית-בקל, השיבו לבית המשפט המחוזי כי יש לדחות את התביעה על הסף. בתגובתם לבית המשפט, עו"ד גזית ובקל מציינים כי טענת המדינה לפיה קירשנבאום 'הרוויחה' סכום של כמיליון שקלים מפרשת השוחד אינה נכונה ומדובר בסכום של כ-570 אלף שקלים חדשים, לפיכך אין לבקש ממנה להשיב מיליון שקלים לקופת המדינה.

בנוסף, עורכי הדין טוענים כי עמדתה של המדינה לפיה יש לחייב את קירשנבאום להשיב כספים שמעולם לא הגיעו אל כיסה "מעוררות שאלות משפטיות כבדות משקל. אין בסיס לטענות המדינה, ולא בכדי לא הוצג על ידיה כל תקדים בעניין זה. הוראות הדין והפסיקה שוללות במובהק את התזה החדשנית והיצירתית מבית מדרשה של המדינה". לסיום, עורכי הדין גזית ובקל טוענים כי על המדינה היה לתבוע את שער המעורבים שקיבלו חלק מכספי השוחד בפרשת ישראל ביתנו - החברה לפיתוח איגוד הכדורסל, ואיגוד הכדוריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully