וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה דורשת מפאינה קירשנבאום להחזיר את הכספים שקיבלה בעקבות השוחד: "הפרה את חובותיה"

13.12.2022 / 19:54

בצעד חריג מדינת ישראל תובעת את פאינה קירשנבאום ורמי כהן ב-6 מיליון שקלים: "ניצלה את מעמדה הציבורי ולקחה שוחד". מדובר בצעד חריג שכן עד כה המדינה כמעט ולא הגישה תביעות לתשלום כספים שהתקבלו בעקבות שוחד. "אחת מפרשות השחיתות החמורות ביותר שנודעו"

בווידאו: סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום נשלחה ל-10 שנות מאסר/צילום: ראובן קסטרו

בצעד חריג, פרקליטות המדינה הגישה היום (שלישי) תביעה אזרחית נגד פאינה קירשנבאום ורמי כהן, שהורשעו בעבירות של שוחד בפרשת "ישראל ביתנו". עתה המדינה דורשת את כספי השוחד, בגובה שישה מיליון שקלים בחזרה.

"במסגרת קשריהם או תפקידיהם הציבוריים והפוליטיים רבי-ההשפעה ביצעו הנתבעים עסקאות שוחד רבות, שמסגרתן נטלו לכיסם כספי שוחד וטובות הנאה שונות", נכתב בכתב התביעה, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי הפרקליטות. "כספי השוחד ניתנו מצד גורמים וגופים שונים, בעבור הקצאת כספי ציבור מתוך הכספים הקואליציוניים של המפלגה, עליהם הייתה אמונה פאינה".

גז"ד לפאינה קירשנבאום, בימ"ש מחוזי תל אביב, 14 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"הפרה ברגל גסה את ההתנהגות המצופה ממנה", פאינה קירשנבאום/ראובן קסטרו

מדובר בתביעה חריגה, שכן בפרשות שוחד בהם הורשעו נבחרי ציבור עד כה המדינה לא ביקשה את כספי השוחד בחזרה. הפרקליטות לקחה את העילה המשפטית עבור בקשת כספי השוחד מדיני.

את העילה לבקש חזרה את כספי השוחד, לקחה הפרקליטות מדיני האמונות. בתביעה נכתב כי "נבחר ציבור הנוטל שוחד מפר את חובת האמון ומצוי בניגוד עניינים. בענייננו פאינה הפרה ברגל גסה את ההתנהגות המצופה ממנה כאמונאית תוך כדי שהיא מבכרת את האינטרס האישי-ממוני שלה על פני האינטרסים של הציבור ושל המדינה".

עוד נכתב בתביעה כי "פאינה ניצלה את מעמדה הציבורי, תפקידה וסמכויותיה ולקחה כספי שוחד מגורמים שונים תמורת העברת הכספים הקואליציוניים ובכך הפרה את חובותיה כאמונאית של המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אביגדור ליברמן ופאינה קירשנבאום בכנסת, 27 באוקטובר 2014. יונתן זינדל, פלאש 90
אביגדור ליברמן ופאינה קירשנבאום/פלאש 90, יונתן זינדל

קירשנבאום הורשעה בשנת 2021 בקבלת שוחד בהיקף של שני מיליון שקלים, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס במסגרת פרשת השחיתות במפלגת "ישראל ביתנו". רמי כהן, מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר הורשע אף הוא במסגרת הפרשה ונידון לריצוי 30 חודשי מאסר.

בית המשפט העליון קיצר את עונשה של קירשנבאום בחודש אוגוסט האחרון לשבע וחצי שנות מאסר והוריד את הקנס לחצי מיליון שקלים. "מדובר באחת מפרשות השחיתות החמורות, רחבות ההיקף והמסועפות ביותר שנודעו במחוזותינו", אמרה התובעת "הנתבעים פעלו באופן שיטתי, מתוחכם וערמומי, במסגרת מספר רב של פרשות, על מנת לקדם את טובתם ורווחתם האישית על חשבון כספי הציבור, תוך רמיסת האינטרס הציבורי והמנהל התקין" נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully