וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלבת המשמר של הדמוקרטיה? הכירו את ג'סי - כלבת המשכן החדשה

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 9:47

בתום הליך הטירונות, צפויה ג'סי להצטרף ליחידת השומרים על ארבע במשכן - המסייעים בסיכול איומים ותמיכה באבטחת המתחם. היא צורפה ליחידה רגע לפני יום ההולדת ה-74 לכנסת, ולאחר שמפקד היחידה קיבל מידע על יכולותיה החריגות. "ככלבת בית, היא הייתה סובלת"

בווידאו:שורד השואה דוד ״דוגו״ לייטנר אוכל פלאפל בכל שנה ב-18 לינואר, יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ, כסמל לניצחון החיים, כנסת/מערכת וואלה!

הכלבה ג'סי הייתה רק בת חודשיים, גורה שובבה במיוחד, כשפקד יאיר בשארי מפקד יחידת הכלבנים של הכנסת פגש בה - והתאהב ממבט ראשון. רגע לפני שיחל היום (שני) יום ההולדת ה-74 לכנסת, קיבל בשארי מידע על כלבה מיוחדת מהיישוב ג'דיידה מכר, שאולי תוכל להוות כוח עוצמתי ליחידתו. "בשבועות הראשונים לחייה היא הספיקה להוציא אנרגיה בכמות שהרסה כל חלקה טובה בבית", סיפר.

פקד בשארי אסף את הגורה הקטנה לתקופת ניסיון בביתו וגילה כלבה עם איכויות יוצאות דופן. "יש לה יכולות מדהימות שמתאימות לכלב עבודה מצטיין. היא מפותחת, בעלת יצר הבאה מטורף. היא נותנת מעצמה מאתיים אחוז. ככלבת בית היא בוודאי הייתה סובלת ואפילו מתבזבזת. מדובר בכלבה מהירה כמו הרוח".

הכלבה ג'סי ומפקד יחידת הכלבנים בכנסת. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
הכלבה ג'סי יחד עם פקד בשארי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בשארי העניק לה את השם ג'סי והחל להעביר אותה תהליך של חינוך גורים, במסגרתו היא נחשפת לריכוזי אוכלוסייה, תנועת כלי רכב, ובו בזמן נגמלה מתופעות של נשכנות והרס הבית, האופייניות לגורי כלבים. עתה היא כבר יודעת לסרוק רכבים ביסודיות ולגלות חומרי נפץ. בעוד כמה חודשים צפויה ג'סי לסיים את הליך הטירונות המבצעית ולהצטרף ליחידת השומרים על ארבע במשכן הכנסת.

קצין הכנסת יובל חן סיפר: "הכלבה ג'סי מהווה חיזוק נוסף ליחידת הכלבנים בפרט ומשמר הכנסת בכלל. השומרים על ארבע הם חלק משמעותי בביטחון הכנסת והם ביטוי מעשי למשפט 'כלבי השמירה על הדמוקרטיה'".

הכלבה ג'סי , יחידת כלבנים בכנסת. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ג'סי הכלבה/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

74 שנים לכנסת

היום תחגוג הכנסת את יום הולדתה ה-74. את האירוע יפתח יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בטקס נטיעות בגן הארכיאולוגי הצמוד למשכן. במהלך היום, יגיעו למשכן החל משעות הבוקר אלפי תלמידים, חיילים, שוטרים, אזרחים ותיקים וחניכי תנועות הנוער. הם יבקרו במתחמים ייעודיים שמוקמו ברחבי הכנסת, יקבלו הצצה לעבודת "מאחורי הקלעים" במשכן - ויצפו בעבודתם של כלבי יחידת הכלבנים של משמר הכנסת.

בנוסף, מרבית ועדות הכנסת יהפכו לרגל המאורע למתחמי הפעלה עבור האורחים, כשבמרכז הפעילויות תעמוד סדרת מפגשי השיח "ח"כים מדברים על", ו"הכר את הח"כ", במהלכן בין היתר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ינהל שיח על מצוינות בצה"ל, ח"כ עופר כסיף ידבר על אהבתו לרוק, וח"כ עמית הלוי ישוחח עם קבוצת הורים שכולים על ציונות.

עוד יוזמנו המבקרים להשתתף במשחקי חדר בריחה פרלמנטריים מלווים ברמזים מעולמות המושגים של הכנסת, אולימפיאדת הכנסת, תחרויות נאומים, ואף ישיבות מבוימות של ועדות הכנסת בגילומם של שחקנים.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אפשר להתגאות בהישגים של הכנסת", אמיר אוחנה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אוחנה: ביום חגה של הכנסת, אני מתחייב לחזק את מעמדה ביחס לרשויות האחרות

בשעות הצהריים תתקיים תפילת מנחה חגיגית במשכן בנוכחות הרב הראשי של ישראל דוד לאו. לאחר מכן תקיים הכנסת את ישיבת המליאה במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות - בה יישאו דברים יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד.

"כשמסתכלים לאחור על 74 שנותיה של הכנסת, אפשר להתגאות באתגרים הרבים אותם צלחה ובהישגים אשר הביאה לריבון, הלוא הוא העם היושב בציון", נמסר מיו"ר הכנסת אוחנה. "הרשות המחוקקת שיחקה תפקיד משמעותי בצמתי הכרעה בתולדות המדינה, כיאה למעוז הדמוקרטיה שהיא והמקום בו מתקבלות הכרעות על כללי המשחק. ביום חגה של הכנסת, אני מתחייב לחזק את מעמדה ביחס לרשויות האחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully