וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקות ו"יירוט" להקת ציפורים: בצה"ל מתחקרים את התרעות השווא ביממה האחרונה

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 22:39

שתי ההתרעות שהופעלו היום ביישובי עוטף עזה, שדרות וקריית שמונה זרעו בהלה בקרב התושבים אך לאחר תחקיר צבאי התברר כי האזעקות הופעלו "שלא לצורך", עקב תקלה טכנית. אמש דווח על "יירוט כלי טיס עוין" בשמי הרצועה, אך לאחר מכן הודו גורמים בצה"ל: זו הייתה להקת ציפורים

שיגור כיפת ברזל בעת מבצע עלות השחר 09 באוגוסט 2022. דובר צה"ל, אתר רשמי
שיגור של כיפת ברזל במבצע "עלות השחר"/אתר רשמי, דובר צה"ל

בצה"ל ערכו הערב (ראשון) תחקור בעקבות התרעות השווא שהופעלו ביממה האחרונה, באזור עוטף עזה, שדרות וקריית שמונה. על פי התחקור, ההתרעות שהופעלו הערב בצפון ובדרום היו אזעקות שווא.

מצה"ל נמסר כי ההתרעה שהופעלה בדרום הערב "הופעלה שלא לצורך". לגבי האזעקה בקריית שמונה, הודיע הצבא כי "מקורה בטעות טכנית".

אתמול נשמע פיצוץ עז בעוטף ובשדרות, מבלי שהופעלה התרעת צבע אדום. דובר צה"ל הוציא הודעה, לפיה "יורט כלי טיס עוין בשמי הרצועה", אלא שלבסוף התברר כי ככל הנראה היה זה זיהוי שגוי, ומדובר היה בלהקת ציפורים ששוגר לעברה טיל כיפת ברזל. גורם צבאי אמר כי "הפעלת האזעקה הערב - מוטעית.
תקלת מפעיל שתתוחקר. היו קליעים אך לא משהו שיכול לסכן או דורש להפעיל צבע אדום. נובע גם כנראה מרגישות יתר במערכי ההגנה האווירית והעורף".

בצה"ל הוציאו הודעה לאחר התחקיר, בה נכתב כי "היירוט בוצע בהתאם לכללים והנהלים, ובשיקול דעת מבצעי נכון. לאור תנאים מבצעיים שונים וגם לאחר התחקיר לא ניתן לקבוע בוודאות אם הייתה מטרה אווירית בפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully