וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושים אחר גיא חבר: "לא נמצאו ממצאים רלוונטיים"

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 16:17

לאחרונה נעשו חיפושים ברמת הגולן כדי לאתר ממצאים אחר החייל שנעדר מאז שנת 1997. בצה"ל עדכנו כי לא אותרו ממצאים רלוונטיים עד כה

בווידאו: חמאס מפרסם סרטון של מנגיסטו לכאורה/לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

בצה"ל עדכנו אחר הצהריים (ראשון) כי לאחרונה התקיימו חיפושים ברמת הגולן לאיתור ממצאים בנוגע להיעלמותו של החייל גיא חבר, שנעדר מאז שנת 1997. עם זאת, לא אותרו ממצאים רלוונטיים.

"במהלך השנים בוצעו ומבוצעות פעולות שונות בכדי לאתר את חייל צה"ל הנעדר, גיא חבר, בין השאר גם בתקופה האחרונה", אמרו בצה"ל. "צה"ל עדכן את המשפחה על הפעילות הנוכחית וימשיך ללוותה".

גיא חבר. באדיבות המשפחה,
לאחר 26 שנה - חודשו אחריו החיפושים/באדיבות המשפחה

חבר, ששירת בחיל התותחנים, יצא מבסיסו ברמת הגולן ב-17 באוגוסט 1997, ומאז נעלמו עקבותיו. במשך שלוש שנים הוא לא נחשב כנעדר צה"ל, אך בתום מאבק משפטי הוחלט בצה"ל להכריז עליו כנעדר.

צה"ל הפעיל מאמצים לאתרו, כולל במישור המודיעיני, אולם החיפושים שנעשו בשנים האחרונות ברמת הגולן לא הובילו לתוצאות. הם חודשו כמה פעמים בהוראת אנשי הביטחון, בעיקר באיזורים שבהם נראה החייל ביום היעדרו, בתקווה לגלות ממצאים חדשים על המקרה.

לפני כעשור טענה אזרחית גרמניה שנעצרה בסוריה לפני כמה שנים כי היה בידיה מידע חדש על גורלו של חבר. מרים קויניקה, חוקרת יהדות, ביקרה בשנים האחרונות בכמה מדינות בעולם, ובאחד מטיוליה הגיעה לסוריה. כשסיירה במדינה, נעצרה על ידי מנגנוני הביטחון המקומיים והועברה לחקירה של שבועיים בכלא בדמשק. לדבריה, באחד הימים הוכנס לתא מתורגמן צעיר, שנשא, לטענתה, דמיון רב לחייל הנעדר.

עוד בוואלה!

אסיר עולם פנה לפרקליטות: יש לי מידע על גיא חבר

לכתבה המלאה
אזור החייפושים אחר החייל גיא חבר בחד נס, דצמבר 2013. ערן גילווארג
איזור החיפושים אחר חבר ברמת הגולן, לפני כמה שנים/ערן גילווארג

משפחת חבר טענה כמה שנים שהוא מוחזק בשבי בסוריה, ואמרה כי בידיה מידע לפיו ארגון סורי דרש שחרור אסירים מבתי הכלא בישראל תמורת העברת מידע על גורלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully