וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחודשו החיפושים אחר גיא חבר; אמו: "אין חיה כזאת שלא מוצאים כלום"

החיפושים אחר החייל שנעלם לפני יותר מ-19 שנים ייערכו באזור רמת הגולן והירדן ההררי. בצה"ל אמרו כי לא מדובר בכיוון חקירה חדש. בשיחה עם וואלה! NEWS, העבירה רינה חבר מסר לראש הממשלה: "אם הוא ירצה, הוא יביא את המידע"

גיא חבר. באדיבות המשפחה,
נעלם לפני יותר מ-19 שנה, גיא חבר/באדיבות המשפחה

צה"ל יחל מחר (שני) בחיפושים ממוקדים באזור רמת הגולן והירדן ההררי אחר החייל הנעדר זה יותר מ-19 שנים, גיא חבר. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בריכוז מאמץ של כמה יחידות בניסיון לגלות ממצאים חדשים שיאירו על המקרה. עם זאת, גורמי צבא אמרו כי אין במאמץ זה בכדי להצביע על כיוון חקירה חדש. "אין חיה כזאת שאתה לא מוצא כלום, אם זה קשור לחיילים", אמרה רינה חבר, אמו של גיא, לוואלה! NEWS בהתייחס לחידוש החיפושים.

מדובר צה"ל נמסר היום כי במהלך השנים נעשו מאמצים רבים לאתר את החייל, הנמשכים גם היום בהיבטי החקירה, החיפושים והמאמץ המודיעיני. "למדינת ישראל ולצה"ל מחויבות עמוקה לבניה הנעדרים ולאלו הנמצאים בשבי. צה"ל ימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת להביא לפתרון מקרה היעדרותו של גיא חבר", נאמר בהודעה.

לקריאה נוספת:
אסיר עולם פנה לפרקליטות: יש לי מידע על גיא חבר
מדוע פסלה הצנזורה הצבאית הודעה של דובר צה"ל, ואז חזרה בה?
צה"ל: חודשו החיפושים אחר החייל הנעדר גיא חבר

אזור החייפושים אחר החייל גיא חבר בחד נס, דצמבר 2013. ערן גילווארג
החיפושים אחר גיא חבר ב-2013/ערן גילווארג

"טוב שזה קיים", אמרה רינה חבר. "מאחורי זה עומדת הקונספציה שאם לא מוצאים שום דבר אז כל המערכת צריכה לשנות את כל צורת החשיבה שלה". היא הוסיפה כי לא ייתכן שחלפו כמעט 20 שנה ולא מצאו שום מידע. "תמיד אתה מוצא בדל נשק, או בגד, תעודת שבוי, משהו שקשור לבן שלנו".

היא ביקשה לשלוח מסר לראש הממשלה, שלדבריה, "הוא הגורם שקובע בסיכומו של דבר. אם הוא ירצה, הוא יביא את המידע, הוא יביא משהו, הוא יפעיל את כל יהבו על העניין וימצא משהו. אין חיה כזאת שאתה לא מוצא כלום, אם זה קשור לחיילים", אמרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חודשו היום החיפושים אחרי החייל גיא חבר. תאגיד כאן
"שראש הממשלה יפעיל את כל יהבו על זה". רינה חבר/תאגיד כאן

בשבוע שעבר ביקר את המשפחה אליעזר טולדנו, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה. "העברנו לו את כל מה שאנחנו מצפים מראש הממשלה לעשות. זה טוב שיחדשו החיפושים, אפילו שלעתים מדובר על דרך השלילה. לשב"כ, למודיעין ולמוסד יש ניסיון רב שתמיד מביאים משהו, והפעם אין להם כלום, אז אילו הם תחושותינו. מדובר בפרק זמן של חיפושים קצר יחסית, פרק זמן של שלושה ימים, כך שאני מניחה שנדע בקרוב פרטים על קיום החיפושים הנוכחיים".

חבר נעלם באוגוסט, בשנת 1997, מהבסיס ברמת הגולן שבו שירת. בחודש שקדם להיעלמות הוא שהה בבסיס משום שנרדם בשמירה ורותק. במהלך השנים הועלו השערות רבות לגבי גורלו – חלק גרסו כי הוא התאבד, אחרים כי הוא נלקח לסוריה ומוחזק שם. עד עתה לא התקבלו עדויות ממשיות על שאירע והחיפושים עדיין נמשכים. בשלוש השנים הראשונות הוא לא הוגדר נעדר צה"ל, אולם אחרי מאבק של משפחתו החליטה המדינה להכיר בחבר ככזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully