וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שארגון המורים איים: השביתה בתיכונים ובחטיבות נכנסה לתוקף

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 7:46

השביתה, אותה מגדיר הארגון כ"שביתת אזהרה", החלה הבוקר וצפויה להימשך יום אחד. לטענת ארגון המורים, הוא פתח בשביתה לאחר שמשרד האוצר סירב לנהל איתו מו"מ על שכר המורים. "לאחר שנה שלמה של מתן הזדמנויות למשרדי האוצר והחינוך לנהל מו"מ ענייני - הגיעו מים עד נפש"

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

שביתת ארגון המורים החלה הבוקר (ראשון) במוסדות העל-יסודיים ברחבי המדינה. השביתה אינה כוללת את בתי הספר לחינוך מיוחד. השביתה נכנסה לתוקף לאחר שביום שישי הכריז עליה יו"ר הארגון רן ארז, שטען כי החליטו לפתוח בשביתת אזהרה לאחר שמשרד האוצר משך את המו"מ על שכר המורים.

"לאחר שנה שלמה של מתן הזדמנויות למשרדי האוצר והחינוך לנהל מו"מ ענייני עם ארגון המורים בקשר לשכר מורי החינוך העל יסודי, הגיעו מים עד נפש", מסר יו"ר הארגון רן ארז בשישי. "דרישת ארגון המורים היא ששכר מורה מתחיל בחינוך העל יסודי יעמוד על 12,000 שקלים", הצהיר.

לדבריו, "משרד האוצר מזלזל במורים ובהחלטות בית הדין הארצי לעבודה שהורה כמה פעמים למדינה לקיים מו"מ ענייני ורציף ולהגיע להסכמות בנוגע לשכר המורים. משרד האוצר מנצל לרעה את הסבלנות שהפגין ארגון המורים במשך שנה שלמה וגורר רגליים בכוונה".

כיתה ללא תלמידים בית הספר בתל"י באולים בירושלים 1 בספטמבר 2020. נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90, פלאש 90
שביתת אזהרה. כיתה ריקה/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90

הנהגת ההורים הארצית הביעה את התנגדותה לשביתה. "תומכים בדרישת המורים להעלאת שכרם אך מתנגדים בתוקף לכל שביתה ופגיעה בתלמידים. אנו קוראים למשרד האוצר ולארגון המורים לשבת למו"מ מיידי, בהתאם להוראות בית הדין לעבודה. תלמידי ישראל אינם אמורים לסבול בשל מאבקי השכר של המורים. לא נקבל שביתות כשיטת עבודה שפוגעת בראש ובראשונה בתלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully