וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמח"ט וסמג"ד יודחו בעקבות הקטטה האלימה בין חיילים בחברון

עודכן לאחרונה: 3.2.2023 / 11:08

בנוסף, נגד בכירים בשתי החטיבות יירשמו הערות פיקודיות בעקבות העימות האלים שפרץ בכניסה לבסיס בתחילת השבוע. תחקיר האירוע הוצג לרמטכ"ל שהבהיר כי מדובר באירוע חמור וקיצוני. עוד עלה כי "היו מספר הזדמנויות בהן המפקדים יכלו להפעיל שיקול דעת, אך כשלו בכך"

בווידאו: בסיס גולני, גדוד 51/אמיר בוחבוט

סמח"ט יהודה וסמג"ד 51 בגולני יודחו בעקבות העימות האלים בין חיילים שאירע בתחילת השבוע במוצב בחברון - כך עדכן הבוקר (שישי) דובר צה"ל. בנוסף, יירשמו הערות פיקודיות למפקד חטיבת יהודה, לקצין הקשר של חטיבת יהודה ולמפקד גדוד 51 בגולני. כמו כן יבוטל מינויו של מפקד פלוגה ג' בגדוד 51, והוא לא יקודם לתפקיד פיקודי בתפקידו הבא, סגן מפקד הפלוגה והרס"פ יועמדו לדין משמעתי, ולבסוף, הלוחמים המעורבים בקטטה יועמדו לדין משמעתי בפני מפקדיהם.

התחקיר ומסקנותיו הוצגו אמש לרמטכ"ל הרצי הלוי, שסיכם את התחקיר והבהיר כי מדובר באירוע חמור וקיצוני במהלכו התקיימה התנהלות אלימה, במעורבות מפקדים וחיילים.

"צה"ל מפעיל כוח רב כדי להגן על מדינת ישראל, אין שום מקום לפעולה אלימה בתוכנו", נמסר. עוד צויין כי "לאורך האירוע התקיימו מספר הזדמנויות בהן היה בכוחה של הפעלת שיקול הדעת ואחריות מצד המפקדים, למנוע את המשך האלימות. משלא נקטו בהתערבות מסוג זה, כשלו המפקדים המעורבים כישלון ערכי חמור".

בסיס גולני, גדוד 51. אמיר בוחבוט
סמח"ט יהודה וסמג"ד בגולני יודחו בעקבות הקטטה האלימה. בסיס גולני/אמיר בוחבוט

הפרשה החלה ביום ראשון, כשקצין הקשר של חטיבת יהודה קרא לסמג"ד 51 "גולנצ'יק ערס" לעיני כול. בעקבות כך, הנחה הסמג"ד לא להכניס את קצין הקשר למוצב. הוא איים שמי שיעשה כן, יקבל עונש להישאר בשבת במוצב.

לאחר מכן הגיעו סגן מפקד חטיבת יהודה וקצין הקשר למוצב, אלא שלוחם שעמד בכניסה מנע מהם לעבור את הש"ג, מעשה שאף תועד בווידאו. בשלב זה התקשר הסמח"ט לסמג"ד וביקש ממנו לאפשר את כניסתו. הסמג"ד אישר רק את כניסתו של הסמח"ט, והורה להשאיר את קצין הקשר בחוץ.

הסמח"ט לא ויתר, והתעמת עם לוחם שהיה במקום. הלוחם עדכן את הסמג"ד בקשר על העימות. למקום הגיעו כמה קצינים, ביניהם מפקד פלוגה וסגנו. לאחר מכן הגיע גם הסמג"ד, והכניס את הסמח"ט וקצין הקשר למוצב. אלא שהרוחות לא נרגעו. רס"פ הפלוגה שהיה במקום זיהה את הסמח"ט, וניסה למנוע אף הוא את כניסתו. על פי הטענות, הלוחמים שליוו את הסמח"ט נהגו באלימות. לוחמי הפלוגה שהבחינו בהמולה התנפלו על הסמח"ט בבעיטות ובאגרופים. בשלב זה, הסמח"ט וקצין הקשר ברחו מהמקום.

  • עוד באותו נושא:
  • גולני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully