וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר לחץ, סגן השר התערב - וההחלטה להרוס את הגשר המסוכן בבני ברק התהפכה

עודכן לאחרונה: 3.2.2023 / 12:54

חוות הדעת המקצועית קבעה ששיפוץ הגשר עשוי לא להספיק כדי למנוע בעיות בטיחות לטווח הארוך. למרות הסיכון, החליט ראש העיר לקבל על עצמו את האחריות ועלות התיקונים, לאחר שתושבים ורבנים טענו שהוא מהווה פתרון לבעיה הלכתית. "טרלול מוחלט"

בווידאו: תיעוד אופנוע משטרתי פוגע בילד בבני ברק/מערכת וואלה!
הגשר להולכי רגל שמחבר בין פרדס כץ למרכז העיר בני ברק על רחוב ז'בוטינסקי, 3 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
לא ייסגר על אף הליקויים הבטיחותיים. הגשר ברחוב ז'בוטינסקי/ראובן קסטרו

ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין הפעיל לחץ, סגן שר התחבורה אורי מקלב התערב, וגשר מסוכן בעיר לא ייהרס - בניגוד לעמדת גורמי המקצוע. מוקדם יותר השבוע הודיעה חברת נת"ע כי הליקויים הבטיחותיים שנוצרו בגשר ברחוב ז'בוטינסקי חמורים מכדי שיהיה מוצדק לתקן אותם. אולם לפי גורמים שמעורים בפרטים, רובינשטיין התעקש להשאיר את הגשר כדי לרצות את התושבים והרבנים, על אף העלות הגבוהה של השיפוץ שתצא מכיסם.

הגשר המחבר בין פרדס כ"ץ למרכז בני ברק הפך בשנים האחרונות לנחוץ יותר. עם מגמת ההתחרדות של פרדס כ"ץ ומעבר תושבים מלב העיר אליה, הוא היווה פתרון לבעיה הלכתית שהציבו חלק מהרבנים, ואפשר עירוב וטלטול חפצים בין השכונות בשבת. מיקומו של הגשר על ציר ז'בוטינסקי המרכזי הביא לפגיעות חוזרות בבסיסו של משאיות שחשבו שיצליחו לעבור תחתיו. בעקבות הנזק המתמשך נעשו בשבועות האחרונים בדיקות הנדסיות מקיפות של חברת נת"ע. בסופן, חוות הדעת קבעה: להרוס את הגשר.

"מסקר הנדסי שביצעו מומחים מטעמנו עולה כי הגשר פגום ומסוכן לשימוש, וכי יש לפרקו בהקדם", הודיעה החברה ביום שלישי. האפשרות שייסגר הגשר עוררה תרעומת בקרב תושבים, ורבני העיר שלחו לרובינשטיין מכתב בו דרשו "להתאמץ לקיום הגשר ואפילו בהוצאת סכום גדול מאוד בעבור עניין גדול וחשוב זה". הם הסבירו כי "אין זה רק מניעת סכנה בחציית רחוב ז'בוטינסקי המסוכן להולכי רגל בכל השבוע, אלא צורך הכרחי לרבים מתושבי העיר שבשבת נמנע מהם המעבר לגמרי".

הגשר להולכי רגל שמחבר בין פרדס כץ למרכז העיר בני ברק על רחוב ז'בוטינסקי, 3 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"הגשר פגום ומסוכן לשימוש", הגשר בז'בוטינסקי/ראובן קסטרו

היום כבר יצאה הודעה הפוכה מטעם העירייה, עליה היה חתום גם מקלב. "לאחר מאמצים ודיונים קדחתניים בשבוע האחרון בהנחיית סגן שר התחבורה הרב אורי מקלב וראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין הגיעו גורמי המקצוע בעיריית בני ברק להסכמות עם מנכ"ל חברת נת"ע חיים גליק על פתיחת גשר ז'בוטינסקי וזאת לאחר תיקוני הליקויים הבטיחותיים שהתגלו במקום", כתבו.

בעירייה הוסיפו כי מקלב ורובינשטיין "הנחו את אנשי התשתיות וגורמי המקצוע שלא להתפשר בנושא הבטיחות במאומה ויש לתקן את כלל הליקויים הבטיחותיים שנמצאו במקום". לפי גורמים שמעורים בפרטים, מאחורי הקלעים של השינוי המהיר בתוכניות עמד הרצון של רובינשטיין לשמור על מעמדו, שהביא אותו לבקש את התערבותו של סגן השר, חברו למפלגת דגל התורה.

"ראש העיר מספר שהוא דואג לפתרון להעביר עגלות בשבת והבטיח להקים גשר חדש במיקום מרכזי יותר. ועכשיו לא רק שלא בונים גשר חדש, אלא רוצים לסגור את הגשר הישן. בשבילו זאת בעיה", אמר גורם בעיר. "בעקבות ההודעה סגן שר התחבורה נכנס לתמונה והיה טרלול מוחלט. ובכלל, רוב התושבים כמעט לא משתמשים בגשר הזה, יש כמה עשרות מטרים אחריו צומת עם מעברי חציה מסודרים".

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין. צ, צילום מסך
שומר על הגשר - ועל מעמדו. רובינשטיין/צילום מסך, צ

קודם להחלטה הסופית, פנתה חברת נת"ע לעירייה כדי לקבוע עם המהנדסים שלה שיחות ולשתף פעולה, ללא מענה. רק אחריה התחילו להחזיר טלפונים. "אי-אפשר לסגור את הגשר", הבהירו להם בעירייה. אי אפשר, עד כדי כך שהסכימו לקבל עליהם את האחריות הבטיחותית ואת מיליוני השקלים שיעלו התיקונים המשמעותיים. זאת למרות שלפי גורמי המקצוע השיפוץ אולי ישפר מעט את המצב זמנית, אך לא יהווה פתרון לטווח הארוך.

בנת"ע הדגישו כי הם מסירים את ידיהם מהגשר בעקבות בקשת העירייה. "בסיכום האחרון עם עיריית בני ברק סוכם כי העירייה תשפץ את הגשר בהליך ראדיקלי ומורכב, ותישא באחריות לשיפוץ, שכן הגשר מהווה סכנה אמיתית למשתמשיו. בהמשך תיבחן החלפתו בגשר חדש", אמרו.

תגובת סגן השר אורי מקלב: "הגשר לא הוקם ליופי אלא נבנה לצורך מעבר בטוח של הולכי רגל, מעל כביש סואן שעובר בין שכונות מרובות בילדים ונוער. פירוק הגשר יפגע בבטיחות הולכי הרגל וימנע מהם מעבר בטוח. חוות דעת מקצועית ומקיפה על דעת כל המהנדסים העלתה כי ניתן לתקן את הגשר וכך צריך לעשות".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה כי "הגשר המדובר משמש זה שנים את תושבי העיר. לאור מקרה של פגיעה בגשר בעקבות תאונה, בוצעו עבודות תיקון והתקבל אישור הנדסי. חברת נת"ע הציגה חוות דעת מחמירה יותר כשהיא מבקשת לפסול את הגשר משימוש, מה שיותיר אלפי תושבים בעיר ללא יכולת מעבר בין השכונות, יגביר את הסיכון לתאונות דרכים ולמעשה ינתק את צפון העיר ומרכזה. לאור זאת פעל ראש העיר להידברות בין הצדדים ולהצגת נכונות עיריית בני ברק להגשת תכנית שיפוץ מחמירה וכוללת כשהיא תישא באחריותה. לאחר דיון בין כלל גורמי המקצוע שהציגו את האפשרויות ההנדסיות לשיפוץ הגשר, סוכם במשותף כי יבוצע שיפוץ נרחב ויסודי של הגשר על ידי עיריית בני ברק כשלאחריו הוא ייבחן בשנית הנדסית באופן יסודי ומלא על ידי כלל אנשי המקצוע טרם קבלת החלטה משותפת. יודגש כי בשלב זה הגשר סגור באופן מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully