וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה מורדת: דיוקן המלך צ'ארלס לא יופיע על שטר 5 דולרים החדש

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 14:40

העיצוב החדש יהיה מחווה ל"תרבות ולהיסטוריה" של האוסטרלים הילידים, נמסר מהבנק המרכזי של אוסטרליה. דיוקן של המלכה אליזבת השנייה מופיע כיום על השטר

דמותו של המלך צ'ארלס השלישי לא תופיע על השטר החדש של חמישה דולרים אוסטרליים, הודיע הבנק המרכזי של המדינה. העיצוב החדש יהיה מחווה ל"תרבות ולהיסטוריה" של האוסטרלים הילידים, נמסר מהבנק (RBA ). דיוקן של המלכה אליזבת השנייה מופיע כיום על השטר.

מותה של המלכה בשנה שעברה הצית שוב את הדיונים לגבי עתידה של אוסטרליה כמונרכיה חוקתית. "ההחלטה של הבנק המרכזי הגיעה לאחר התייעצות עם ממשלת אוסטרליה, שתומכת בשינוי", נמסר בהצהרה. "הבנק יתייעץ גם עם 'האוסטרלים הראשונים' בעיצוב השטר החדש. בינתיים, הפצת השטר הנוכחי תימשך. אפשר יהיה להשתמש בו גם לאחר צאת השטר החדש".

שטרות כסף אוסטרליים. טוויטר, צילום מסך
שטר חמישה דולרים אוסטרליים/צילום מסך, טוויטר

השטר של 5 דולרים אוסטרליים הוא השטר היחיד במדינה שנשא את דמותו של המלך הבריטי. המלכה המנוחה הופיעה גם על המטבעות. הבנק המרכזי של אוסטרליה אמר כי אינו יודע מתי יחשוף את השטר החדש. ההחלטה התקבלה בברכה על ידי פוליטיקאים ילידים ומנהיגי קהילות.

בתור המלך הבריטי, צ'ארלס הוא גם ראש המדינות אוסטרליה, ניו זילנד ו-12 מדינות אחרות בחבר העמים מחוץ לבריטניה. התפקיד הוא בעיקר סמלי. בספטמבר, אוסטרליה הודיעה כי דיוקן המלך החדש לא יחליף באופן אוטומטי של זה המלכה בשטר, אלא ככל הנראה על ידי דמויות אוסטרליות.

במשאל עם שנערך באוסטרליה ב-1999, בחרו האוסטרלים לשמר את המונרך הבריטי כראש המדינה. ב-2021, אוסטרליה שינתה באופן רשמי את ההמנון הלאומי שלה כדי להסיר התייחסויות לכך שהמדינה "צעירה וחופשיה" על רקע הקריאות להכיר בכך שילידים בה אלפי שנים קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully