וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בפקיסטן: המחבל התחפש לשוטר - וחלף על האבטחה במסגד

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 14:36

המשטרה בפשוואר הודתה כי מחדל אבטחה אפשר למחבל להיכנס למתחם המבוצר ללא בעיה, ולהרוג יותר ממאה איש - כמעט כולם שוטרים. "ננקום את מותם", איים מפקד המשטרה. הרשויות חושדות בפלג קיצוני שפרש מטליבאן הפקיסטני, וטוענות כי אפגניסטן מאפשרת לו לפעול משטחה

המחבל המתאבד מהפיגוע במסגד בפשוואר פקיסטן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השוטרים חשבו שהוא אחד מעמיתיהם. המחבל בכניסה למתחם המבוצר, שני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המחבל המתאבד שהרג השבוע יותר ממאה אנשים בפיגוע במסגד במתחם משטרתי בעיר פשוואר בפקיסטן לבש מדי משטרה, ונכנס למתחם המאובטח על אופנוע - כך אמר היום (חמישי) מפקד המשטרה במחוז חייבר פחתונחווה. מפקד המשטרה, מועזם ג'אה אנסרי, אמר כי המחבל זוהה כחבר ברשת טרור מקומית, מבלי לפרט.

"אני מודה שזה היה מחדל ביטחוני. האנשים שלי לא יכלו לעצור את זה. זאת אשמתי", אמר מפקד המשטרה, אחרי הפיגוע הקטלני ביותר זה עשור בפשוואר. העיר שבצפון-מערב המדינה, הסמוכה לאזורים שבטיים פשטוניים הסמוכים לגבול אפגניסטן, סבלה במשך עשרות שנים ממתקפות טרור. כל ההרוגים - פרט לשלושה - היו שוטרים, והייתה זו המתקפה הקטלנית ביותר נגד כוחות הביטחון במדינה המוסלמית בעת המודרנית.

המחבל התפוצץ בזמן שמאות מתפללים התאספו לתפילות אחר הצהריים במסגד סוני שנבנה עבור כוחות המשפחה ומשפחותיהם בתוך רובע משטרתי מבוצר, שנבנה בתקופה הקולוניאלית. מפקד המשטרה אמר כי מצלמות האבטחה הראו שהמחבל, שחבש קסדה ומסיכה, רכב באופנוע דרך המחסום הראשי ברובע. לאחר מכן, הוא חנה את האופנוע, שאל היכן המסגד וצעד לשם.

הפיצוץ גרם להתמוטטות הגג במסגד בן ה-50 שנים, ובנוסף ל-101 ההרוגים, נפצעו עוד 225 איש. "שוטרים שאבטחו את הכניסה הראשית חשבו שהוא חבר בכוח, הם לא בדקו אותו", אמר אנסרי. אתמול אמר מפקד המשטרה כי החוקרים לא שוללים את האפשרות שלמחבל הייתה עזרה מבפנים. המשטרה כבר עצרה שורת חשודים. "אנחנו ננקום את מות הקדושים של כל אחד מהשוטרים", איים. הוא אמר כי כוחות הביטחון קרובים לעצור את חברי הרשת שאחראית לפיגוע.

המתחם המבוצר משכן שוטרים זוטרים ומדרג בינוני ובני משפחותיהם, ומאות מהם הצטרפו אתמול באופן חריג להפגנות נגד הפיגוע.

עוד בוואלה!

מניין ההרוגים בפיגוע בפקיסטן עלה למאה: "איפה הבן שלי"?

לכתבה המלאה
שרידי מסגד בעיר פשוואר אחרי פיגוע ההתאבדות, פקיסטן, 1 בפברואר 2023. רויטרס
גג המסגד התמוטט. זירת הפיגוע בפשוואר, אתמול/רויטרס

ארגון הטרור הפעיל ביותר באזור הוא טליבאן הפקיסטני, שלאחרונה הגביר את מתקפותיו נגד כוחות המשטרה במחוז לאחר שהודיע על תום הפסקת אש בשנה שעברה. שר ההגנה של פקיסטן הטיל עליו את האחריות ואמר כי הוא פועל מאפגניסטן השכנה, שנשלטת על ידי טליבאן האפגני. אסלאמאבאד דורשת מקאבול לפעול בתקיפות נגד טליבאן הפקיסטני.

בכיר בטליבאן הפקיסטני קיבל אחריות על הפיגוע זמן קצר לאחריו, אבל שעות לאחר מכן הדובר הראשי שלו הכחיש כי הארגון היה מעורב ואמר כי הוא מתנגד לפגיעה במסגדים. גורמים פקיסטניים חושדים שג'מעאת אל-אחראר, פלג שהתפצל מארגון, היה מעורב. ג'מעאת אל-אחראר קיבל בעבר אחריות על פיגועים גדולים באזור, כולל על פיגוע התאבדות כפול בכנסייה ב-2013, שבו נהרגו עשרות מתפללים. הייתה זו המתקפה הקטלנית ביותר אי-פעם נגד המיעוט הנוצרי במדינה.

האלימות בפקיסטן גברה מאז שטליבאן השתלט על אפגניסטן באוגוסט 2021 עם נסיגת הכוחות הזרים בהובלת ארצות הברית אחרי 20 שנות מלחמה. טליבאן הפקיסטני הוא ארגון נפרד, אך בעל ברית קרוב שלו.

בתגובה להאשמות שהמחבלים שתכננו את הפיגוע במסגד משתמשים בשטחה של אפגניסטן כדי לפגוע באזרחים ולכוחות הביטחון, אמר שר החוץ בממשל טליבאן כי על פקיסטן לבחון קודם את הסיבות לאלימות בשטחה מאשר להטיל את האחריות על קאבול. ראש ממשלת פקיסטן, שבאז שריף, הבטיח "תגובה תקיפה" נגד האחראים לפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully