וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין ההרוגים בפיגוע בפקיסטן עלה למאה: "איפה הבן שלי"?

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 8:05

מספר הקורבנות בפיגוע ההתאבדות במסגד בפשוואר ממשיך לעלות, רובם המוחלט שוטרים. בעקבות המתקפה, מהקטלניות בשנים האחרונות במדינה המוסלמית, עלתה רמת הכוננות במחוזות שונים. טליבאן הכחיש מעורבות בפיגוע. ראש הממשלה: "הטרוריסטים רוצים לזרוע פחד"

פיגוע התאבדות במסגד בפקיסטן. 30 בינואר 2022/רויטרס

מניין ההרוגים בפיגוע ההתאבדות במסגד בעיר פשוואר שבצפון-מערב פקיסטן עלה היום (שלישי) למאה - כך אמר גורם בבית החולים המקומי, יממה אחרי אחת המתקפות הקטלניות ביותר שאירעו בעת האחרונה במדינה המוסלמית. לפחות 170 איש נפצעו, ועשרות מהם נותרו מאושפזים.

הפיגוע, שבוצע על ידי מחבל מתאבד, אירע בזמן תפילה באחד המתחמים המבוצרים ביותר בעיר, שבו שוכנים מטה של המשטרה ומחלקות למלחמה בטרור. רבים מההרוגים היו שוטרים. טליבאן הפקיסטני, ארגון גג של כמה קבוצות אסלאמיסטיות ובדלניות, הכחיש את מעורבותו בפיגוע, האחרון בשורת מתקפות נגד כוחות המשטרה במדינה.

צוותי ההצלה עדיין מחפשים לכודים תחת ההריסות, וריאז מחסוד, בכיר בממשל המקומי, אמר כי מניין ההרוגים צפוי לעלות. "ניסרנו את שלוש הקורות המרכזיות של המבנה ונעשים מאמצים לנסר את האחרונה", הוא אמר לסוכנות הידיעות רויטרס.

הרשויות אמרו כי הן לא יודעות כיצד המחבל הצליח להיכנס לאזור המבוצר, שבו פרוסים מחסומים המאויישים על ידי שוטרים וחיילים. שר ההגנה, חאווג'ה אסיף, אמר כי המחבל עמד בשורה הראשונה של המתפללים בעת שהפעיל את המטענים שעל גופו.

הריסות מסגד בעיר פשוואר אחרי פיגוע התאבדות, פקיסטן, 30 בינואר 2023. רויטרס
המחבל הצליח לחדור אל המתחם המבוצר. זירת הפיגוע במסגד, אתמול/רויטרס

אחרי הפיגוע, תושבים שטפו את בתי החולים כדי לזהות את יקיריהם ולבקר פצועים. "הבן שלי, הילד שלי", בכתה אישה מבוגרת שהלכה לצד אמבולנס שנשא ארונות של הקורבנות.

בעקבות הפיגוע הקטלני, מחוזות ברחבי המדינה העלו את רמת הכוונות שלהם. כוחות הביטחון נפרסו בכוחות מתוגברים והציבו מחסומים, כשבבירה אסלאמאבאד התמקמו צלפים על גגות מבנים ובנקודות הכניסה עליה.

"הטרוריסטים רוצים לזרוע פחד באמצעות פגיעה באלו שמלאים את החובה בהגנה על פקיסטן", מסר בהצהרה ראש הממשלה שבאז שריף, שביקר יחד עם מפקד הצבא פצועים בבית חולים.

עוד בוואלה!

חמוש שהתחפש לעורך דין רצח פעיל זכויות אדם בבית משפט בפקיסטן

לכתבה המלאה
מפקד צבא פקיסטן (משמאל) וראש ממשלת קיסטן שבאז שריף מבקרים בבית חולים אדם שנפצע בפיגוע במסגד בעיר פשוואר, 30 בינואר 2023. רויטרס
ראש הממשלה ומפקד הצבא מבקרים פצוע בבית חולים בפשוואר, אתמול/רויטרס

זהו הפיגוע הקטלני ביותר במדינה מאז מרץ אשתקד, אז התרחש פיגוע התאבדות במסגד מוסלמי שיעי במהלך תפילת יום השישי, ולפחות 58 בני אדם נהרגו. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל עליו אז אחריות.

פשוואר, הסמוכה לגבול עם אפגניסטן, שוכנת בקצה של האזורים השבטיים הפשטוניים, שחווה גלי טרור ואלימות בשני העשורים האחרונים. טליבאן הפקיסטני הוא הארגון הפעיל ביותר באזור, והוא הגביר את המתקפות שלו נגד כוחות הביטחון מאז שהודיע על תום הפסקת אש עם הממשלה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully