וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי גולני על העימות: "פעלנו כפי שמצופה מאיתנו, אחרי התחקיר יבינו את הצד שלנו"

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 12:22

לקראת הצגת התחקיר על התקרית האלימה בין חיילים בחטיבות יהודה וגולני, מכחישים בגולני שהתנהגו לא כשורה. לדבריהם, האירוע התפוצץ כשקצין דיבר "לא יפה" לרס"פ שלהם, לאחר שהורה לו להמתין לפני שייכנס לבסיס. "הכי קל להדביק לנו סיפורים, עשינו מה שאמרו לנו לעשות"

בווידאו: מוצב חרסינה בחברון: מכות, דחיפות, ויריקות בין לוחמי הגדוד לסמח״ט יהודה/לפי חוק 27א לזכוחות יוצרים

לוחמים בפלוגה ג' שמשרתים בחברון שבמרחב חטיבת יהודה, מספרים כי הם תוחקרו בעקבות התקרית האלימה בין חיילים במוצב חברון על ידי מפקד גדוד 51 סא"ל מאיר אוחיון ומפקד חטיבת גולני אל"מ יאיר פלאי. אחד הלוחמים אמר: "מח"ט גולני מאמין לנו, מבחינתנו זה מספיק". לדבריו, "גם אנחנו מחכים לסוף של התחקיר, וברגע שהוא ייצא יבינו גם את הצד שלנו. הלוחמים בש.ג התנהגו כמו שמצופה מהם: בדקו ושאלו ומי שדיבר לא יפה אליהם היו הקצינים".

לוחם נוסף בחטיבה סיפר על המקרה מנקודת מבטו. לדבריו, קצין הקשר החטיבתי הגיע בהתחלה לבדו לש.ג וביקש להיכנס, אך הלוחם בכניסה עצר אותו ואמר לו שללא אישור מהמפקדים הוא לא יכול להיכנס, ושלא ידוע לו על כל אישור להכניס אותו. עוד סיפר הלוחם, כי הקצין החל לדבר לא יפה אל אותו לוחם בש.ג בשלב בו האחרון התקשר למפקד שלו. "הלוחם בכלל לא הכיר אותו", טען.

"אחר כך הגיע עוד רכב מהחטיבה שביקש להיכנס ואמרו לו להמתין", המשיך. "ברכב השלישי שהגיע היה סמח"ט יהודה, ואז התחיל להיות לא נעים, הדיבור וההתנהגות. בתחקיר אמרנו מה הוא עשה ללוחמים בכניסה. זה לא מהכבוד שלו. במיוחד שהחיילים בש.ג עשו בדיוק מה שאמרו להם. ההוראה היתה ברורה ולוחם צריך לעשות מה שאומרים לו. זה מה שעשינו".

לוחם אחר סיפר כי המהומה החלה כשהקצין התחצף לרס"פ שלהם. "לא מדובר ברס"פ צעיר, זה רס"פ ותיק שמשרת ארבע שנים. כולם בפלוגה מכבדים אותו ומי שמבין בכבוד לרס"פ ותיק יודע שאין מצב שמישהו יעמוד ויסתכל מהצד. הגנו עליו", טען. "אני רק יכול להגיד שהרס"פ דיבר מאוד יפה. בנימוס. הסביר לכל מי שרצה להיכנס להמתין עד שיבדוק עם המפקדים מה ההנחיות. ומישהו לא רצה לחכות ודיבר לא יפה. ואת השאר כולם כבר מבינים".

מוצב חרסינה בחברון- מכות, דחיפות, ויריקות בין לוחמי הגדוד לסמח״ט יהודה וקצין קשר. ינואר 2023. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
תיעוד מתוך התקרית האלימה במוצב בחברון/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדברי הלוחמים, עד לתחקיר הם העריכו שאף אחד לא מאמין לגרסה שלהם. "הכי קל להדביק לנו סיפורים, כי אנחנו גולני. תחכו לסוף התחקיר. אני חושב שהמפקדים כבר מבינים מה באמת קרה ומי התנהג לא בצורה מכבדת את הדרגות שלו. אתם רואים מה אנחנו עושים פה. שומרים על עם ישראל. בקור הזה".

כבר בשלב הזה ישנה ביקורת באוגדת יו"ש על התנהלות הפלוגה מאחר והם היו מחויבים לאפשר לסמח"ט, כקצין בכיר בגזרה, להיכנס פנימה למוצב ללא כל העיכובים, וזה לטענתם מה שיצר כעס והעלה את המתח בין הצדדים.

בתוך כך, גורמים בצה"ל מעריכים שביממה הקרובה יכריעו מפקד פיקוד מרכז האלוף יהודה פוקס ומפקד פיקוד צפון האלוף אורי גורדין בקרב הגרסאות בין חטיבת גולני לחטיבת יהודה. אחד מהם יציג את ממצאי התחקיר לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, שיכריע בנושא והצעדים המשמעתיים נגד המעורבים.

דובר צה"ל מסר כי "האירוע מתוחקר על ידי המפקדים הרלוונטים, באופן מעמיק, יסודי ובצורה הנהוגה בכל תחקיר בצה"ל. צה"ל רואה בחומרה כל גילוי אלימות ומתייחס לכך בהתאם".

הרס"פ בלם את המח"ט, והבלגן התחיל

הפרשה החלה ביום ראשון, כשקצין הקשר של חטיבת יהודה קרא לסמג"ד 51 "גולנצ'יק ערס" לעיני כול. בעקבות כך, הנחה הסמג"ד לא להכניס את קצין הקשר למוצב. הוא איים שמי שיעשה כן, יקבל עונש להישאר בשבת במוצב.

לאחר מכן הגיעו סגן מפקד חטיבת יהודה וקצין הקשר למוצב, שם לוחם שעמד בכניסה מנע מהם לעבור את הש"ג, מעשה שאף תועד בווידאו. בשלב זה התקשר הסמח"ט לסמג"ד וביקש ממנו לאפשר את כניסתו. הסמג"ד אישר רק את כניסתו של הסמח"ט, והורה להשאיר את קצין הקשר בחוץ.

הסמח"ט לא ויתר, והתעמת עם לוחם שהיה במקום. הלוחם עדכן את הסמג"ד בקשר על העימות. למקום הגיעו כמה קצינים, ביניהם מפקד פלוגה וסגנו. לאחר מכן הגיע גם הסמג"ד, והכניס את הסמח"ט וקצין הקשר למוצב. אלא שהרוחות לא נרגעו בשלב זה. רס"פ הפלוגה שהיה במקום זיהה את הסמח"ט, וניסה למנוע אף הוא את כניסתו. על פי הטענות, הלוחמים שליוו את הסמח"ט נהגו באלימות. לוחמי הפלוגה שהבחינו בהמולה התנפלו על הסמח"ט בבעיטות ובאגרופים. בשלב זה, הסמח"ט וקצין הקשר ברחו מהמקום.

  • עוד באותו נושא:
  • גולני
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully