וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד גולני על העימות בין החיילים בחברון: "הסיט אותנו מהמשימה, הממלכתיות נפגעה"

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 21:07

במסמך שפרסם אל"מ יאיר פלאי לחיילים ולמפקדי החטיבה קרא לשוב ולדבוק בערכי צה"ל של "אחוות לוחמים לצד חתירה למגע מול האויב". המסמך פורסם עוד בטרם החלו התחקירים על האירוע האלים בין חיילי החטיבה לסמח"ט יהודה, שממצאיו יוצגו בהמשך לרמטכ"ל, שעשוי להתערב בו בעצמו

בווידאו: מוצב חרסינה בחברון: מכות, דחיפות, ויריקות בין לוחמי הגדוד לסמח״ט יהודה/לפי חוק 27א לזכוחות יוצרים

שעות אחדות לפני שהחלו התחקירים על העימות האלים בין חיילי גולני לסמח"ט יהודה, החליט מפקד חטיבת גולני אל"מ יאיר פלאי לפרסם מסמך פנימי לחיילי ומפקדי החטיבה בעקבות הפרשה. "ביממה האחרונה אירעה תקרית שפגעה במשימה עליה אנו אמונים על רקע עימות לא ענייני בין מפקדים ובין מפקדים לחיילים", נכתב בו. "נפגעו ערכי רוח צה"ל, נפגעה הממלכתיות ונפגעה המשמעת, באירוע שגרם להסטת הקשב מהמשימה המבצעית המוטלת עלינו".

המח"ט הוסיף, "מפקדים עלינו לשמש דוגמה אישית בכל עת. אני מצפה מכם להשתמש בהפעלת הכוח אך ורק כנגד אויב ולא חלילה בתוכנו. נפעל תמיד לאור ערך הרעות ואחוות לוחמים לצד חתירה למגע אל מול אויב". עוד אמר כי הם "מתחקרים את האירוע בצורה יסודית, אך כבר כעת ברור - עיני החיילים שלנו, צה"ל והחברה כולה נשואות אלינו".

האירוע האלים התרחש במוצב חרסינה שבחברון בין מפקדי לוחמי גדוד 51 של חטיבת גולני, סגן מפקד חטיבת יהודה, לוחמי החפ"ק שלו, וקצין הקשר החטיבתי. הרקע לאירוע היא הטענה לפיה קצין הקשר החטיבתי כינה את סגן מפקד גדוד 51 בגולני "גולנצ'יק ערס". גורמי צבא הגדירו את האירוע כחמור מאוד והעריכו כי יינקטו צעדים משמעתיים חריפים נגד המעורבים. עוד הוחלט כי ממצאי התחקיר יוצגו לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, שייתכן ויתערב בסיכום התחקיר ובעונשים שיינתנו.

מוצב חרסינה בחברון- מכות, דחיפות, ויריקות בין לוחמי הגדוד לסמח״ט יהודה וקצין קשר. ינואר 2023. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
תיעוד התקרית במוצב בחברון/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רק לפני כשמונה ימים פרסמנו בוואלה! מכתב מאת מפקד בית הספר למקצועות החי"ר (ביסלמ"ח) בזרוע היבשה, אל"מ ישראל פרידלר, שכותרות היתה "את אחי אנוכי מבקש". "בתקופה האחרונה מתקיים שיח מפלג ורעיל בחברה האהובה שלנו, שיח של חרמות והאשמות, כאשר כל צד מאשים את השני בבוגדנות, כאילו לא בני עם אחד אנחנו", כתב. "חיילי ומפקדי צה"ל, בטח ככאלו שזכו לפקד ביחידה המכשירה את מפקדי חיל הרגלים, צריכים לגלות אחריות, להיות בדמות יוסף המחפש את אחיו". עוד כתב כי בתחילת השירות הצבאי התחייבו חיילי צה"ל לפעול על פי נוסח שבועת אמונים וכעת, בראייתו, נדרשים לחדש את הברית.

לאחר שהעלה על הכתב את שבועת צה"ל, הוסיף, "אני, כמוכם, מוכן להקריב את חיי למען המולדת ולחרות ישראל, עם ישראל כולו, מבלי שדעתם הפוליטית של האנשים והנשים עליהם אני מגן תשפיע עלי". בסוף המסמך הוסיף המח"ט, "אני קורא לכם לנהוג בממלכתיות, להתרחק משיח רעיל ומפלג. בין אם במפגש חברים, ומשפחה ובין אם ברשתות חברתיות. הרבו בשיח מלכד ומכבד, כי ניתן לשנות את המגמה. גם אם נראה לכם שקולכם זניח ולא נשמע. לא כך הוא. 'מעט מן האור דוחה הרבה חושך'". במשפט האחרון במסמך כתב, "המשימה הציונית שלנו לא תמה ולא ניתן לשנאת חינם להרחיב את הבית השלישי. "את אחי אנוכי מבקש".

  • עוד באותו נושא:
  • גולני
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully