וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוג הצעיר הזה רקד במרכז טהראן. הוא נשלח ליותר מ-10 שנות מאסר

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 20:22

שני בלוגרים איראנים שתועדו רוקדים מול אחד האתרים המרכזיים בבירה ספגו עונש כבד אחרי שהורשעו ב"עידוד זנות ציבורית". הסרטון שלהם הפך לאחד מסמלי מחאת החיג'אב, שדוכאה בברוטליות רבה. "לא מגיעה להם אכזריות כזו"

בווידאו: זוג בלוגרים שרקד בטהראן נשלח לעשר שנות מאסר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית משפט באיראן גזר עונש מאסר של יותר מעשר שנים על זוג צעיר שרקד מול אחד האתרים המרכזיים בטהראן. אסתיאז' האג'יג'י וארוסה, אמיר מוחמד אחמדי, שניהם בתחילת שנות ה-20 לחייהם, נעצרו בתחילת נובמבר לאחר שהסרטון שבו תועדו רוקדים בחושניות מול מגדל אזדי נפוץ ברשתות החברתיות.

הסרטון נתפס כסמל להתרסה נגד המשטר, בעת שדיכא את המחאות שפרצו בעקבות מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני שנעצרה על ידי משטרת המוסר בספטמבר. האג'יג'י לא עטתה כיסוי ראש, בניגוד לחוק ברפובליקה האסלאמית, שאף אוסרת על נשים לרקוד בפומבי, על אחת וכמה עם גבר.

לפי סוכנות הידיעות של פעילי זכויות אדם, שפועלת מארצות הברית, בית משפט מהפכני בבירה גזר על כל אחד מהם עשר שנים ושישה חודשי מאסר, ונאסר עליהם להשתמש באינטרנט ולעזוב את המדינה. לזוג היו עוקבים רבים באינסטגרם, והוא הורשע ב"עידוד שחיתות וזנות ציבורית" וב"התכנסות במטרה לשבש את הביטחון הלאומי".

מקורות המקורבים למשפחת הזוג, שצוטטו על ידי הסוכנות, אמרו כי הרשויות מנעו מהשניים גישה לעורכי דין במהלך ההליכים המשפטיים ודחו בקשות לשחרר אותם בערבות. עוד דווח כי האג'יג'י מוחזקת בקרצ'ק, בית כלא לנשים בפאתי טהראן שהתנאים בו זוכים לגינויים של פעילי זכויות אדם.

זוג בלוגרים שרקד בטהראן נשלח לעשר שנות מאסר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לא קיבלו גישה לעורכי דין במהלך המשפט. הזוג במהלך הריקוד בטהראן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המשטר הצליח, תוך שימוש באלימות קשה ובאמצעי ענישה דרקוניים, לדכא במידה רבה את ההפגנות שפרצו עם מותה של אמיני, שנעצרה משום שלא לבשה כיסוי ראש כנדרש. מאות מפגינים ואנשי כוחות הביטחון נהרגו, ולפחות ארבעה מפגינים הוצאו להורג כשעשרות נוספים עומדים בפני עונש מוות.

בנוסף לכך, האו"ם מעריך כי לפחות 14 אלף איש נעצרו בחודשים האחרונים, בהם ידוענים, עיתונאים וספורטאים שהזדהו עם המפגינים ועם דרישותיהם לשינוי, לצד עורכי דין ואזרחים מהשורה שיצאו למחות נגד הדיכוי המתמשך.

עוד בוואלה!

איראן מאיימת: ישראל יודעת היטב שנגיב על תקיפת מפעל הנשק

לכתבה המלאה
זוג בלוגרים מאיראן שנשלח לעשר שנות מאסר בעקבות ריקוד בטהראן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המשטר עצר אלפי מפגינים בחודשים האחרונים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הסרטון של הזוג תואר כאחד מסמלי הדרישות לחירויות של תנועת המחאה, במיוחד הרגע שבו אחמדי מניף את בת זוגו ושערה הגולש ונטול כיסוי הראש.

"שני הצעירים האיראנים האלו, שכל פשעם היה ריקוד, נידונו לעשר שנים ושישה חודשי מאסר", צייצה הפעילה והעיתונאית האיראנית מסיח עלינז'אד, המתגוררת בארצות הברית. "הם רקדו ברחובות בתמיכה במהפכת #נשים, חיים, חירות באיראן. לא מגיעה להם אכזריות כזו", הוסיפה העיתונאית, שהזכירה בציוץ גם את מהסה אמיני.

מגדל אזאדי (חופש בפרסית) הוא אחד הסמלים הבולטים של בירת איראן. המבנה נחנך תחת שלטונו של השאה האחרון, מוחמד רזא פהלווי, בתחילת שנות ה-70 ונודע בשם מגדל שאהיאד (לזכר השאה). המשטר האסלאמי שינה את שמו לאחר המהפכה ב-1979, והאדריכל של המבנה הפוטוריסטי הוא בן הדת הבהאית הנרדפת על ידי השלטון. הוא חי כיום בגלות.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully