וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפוסט האחרון שלי": שתי שחקניות ידועות נעצרו בשל הזדהות עם מחאת החיג'אב

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 10:28

הנגאמה קאדיאני וקתאיון ריאחי נעצרו לאחר שזומנו על ידי תובעים שחקרו את הפוסטים שלהן ברשתות החברתיות: "מהרגע הזה, ללא קשר למה שיקרה לי, תדעו שאני תמיד עם העם האיראני עד נשימתי האחרונה"

איראן עצרה שתי שחקניות פופולאריות שהביעו הזדהות עם תנועת המחאה במדינה והסירו את כיסוי הראש שלהם בפומבי, על פי התקשורת במדינה. הנגאמה קאדיאני וקתאיון ריאחי נעצרו לאחר שזומנו על ידי תובעים שחקרו את הפוסטים ה"פרובוקטיביים" שלהן ברשתות החברתיות, על פי דיווח סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA.

ההנהגה הדתית של איראן מתמודדת עם מחאה בת יותר מחודשיים שניצתה לאחר מותה של מחסה אמיני בת ה-22, שביקרה בטהראן ונעצרה בגין חבישת כיסוי ראש באופן לא ראוי. אמיני מתה שלושה ימים לאחר מכן בבית חולים ב"תאונה מצערת", על פי המשטר. הרשויות באיראן מגדירות את המחאה "התפרעות" ומאשימות כוחות מערביים בהתססה.

קתאיון ריאחי, שחקנית איראנית שנעצרה כי לא חבשה חיג'אב. ויקיפדיה, אתר רשמי
קתאיון ריאחי/אתר רשמי, ויקיפדיה

בשבת, קאדיאני פירסמה סרטון באינסטגרם שבו היא מסירה את החיג'אב בהפגנתיות. "אולי זה יהיה הפוסט האחרון שלי", היא כתבה. "מהרגע הזה, כל מי שיקרה לי, תדעו שאני תמיד עם העם האיראני עד נשימתי האחרונה". בסרטון נראית קאדיאני עומדת מול המצלמה ואז מסתובבת וקושרת את שערה בקוקו. בפוסט בשבוע שעבר, היא האשימה את הממשלה האיראנית "רוצחת הילדים" ב"רצח" של יותר מ-50 ילדים.

על פי התקשורת האיראנית, היא נעצרה בגין הסתה, תמיכה ב"התפרעות" וביצירת קשר עם התקשורת האופוזיציונית.

הנגאמה קאדיאני, שחקנית איראנית שנעצרה משום שלא חבשה חיג'אב. GettyImages
הנגאמה קאדיאני/GettyImages

ריאחי נעצרה זמן מה לאחר מכן כחלק מאותה חקירה, דיווחה IRNA. השחקנית, שכיכבה בשורת סרטים זוכי פרסים וידועה גם הודות לעבודת הצדקה שלה, העיקה בספטמבר ראיון לאתר "איראן אינטרנשיונל" מתנגד המשטר שממוקם בלונדון, ללא חיג'אב על ראשה. היא הביעה הזדהות עם המחאות.

על פי ארגון איראן יומן רייטס, 378 בני אדם לפחות נהרגו במהלך ההפגנות, בהם 47 ילדים. הרשויות גזרו גזר דין מוות על שישה אנשים. על פי אמנסטי, לפחות 21 בני אדם הואשמו בפשעים שהעונש עליהם הוא מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully