וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה פסלה את המועמד - אבל השרה רגב סידרה לו שולחן במשרד המנכ"ל

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 13:52

על אף פסילת מינויו למנכ"ל של משה בן זקן, הוצב בשבילו במשרד המנכ"ל שולחן חדש, והוצא משם שולחן הישיבות. זאת, למרות שיש לו משרד משלו בלשכה. המהלך מעיד על הלך הרוח במשרד - שבן זקן הוא זה שמקבל את ההחלטות והמנכ"ל בפועל

בווידאו: ח”כ מירי רגב בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

מקורבה של שרת התחבורה מירי רגב, משה בן זקן, שמינויו למנכ"ל המשרד נפסל על ידי ועדת המינויים, קיבל שולחן במשרד המנכ"ל אבנר פלור - כך פורסם היום (שלישי) בכלכליסט. בשביל המהלך הוצא מהמשרד שולחן הישיבות שעגול, למרות שלבן זקן יש משרד משלו בלשכה.

המהלך משקף את הלך הרוח במשרד, כשעל פי בכירים בממשלה שהיו בקשר לאחרונה עם הנהלת משרד התחבורה סיפרו כי ההחלטות מתקבלות על ידי רגב ובן זקן, על אף שמי שחתום עליהן הוא פלור. המנכ"ל הוותיק והבכיר מוכר בין היתר בזכות נאמנותו לדרג הפוליטי, לכן ככל הנראה לשרה קל להשתמש בו כחותמת גומי, בעוד בן זקן מנהל את המשרד.

נסיעת המבחן של הרכבת הקלה בגוש דן 10 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מצאה דרך לקבל את מבוקשה. רגב/ראובן קסטרו

לפני כשלושה שבועות הודיעה רגב כי תמנה את בן זקן לתפקיד מ"מ המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, ולא לתפקיד המנכ"ל. רגב מתכננת לקדם מחדש את המינוי של בן זקן למנכ"ל בעוד כחצי שנה, לאחר שיצבור ניסיון במשרד, ולכן היא אינה ממנה מנכ"ל קבוע למשרד. תפקיד המשנה למנכ"ל הוא מינוי פוליטי מלכתחילה, כך שהוועדה למינוי בכירים לא תוכל לפסול אותו.

"לא אתן לבג"ץ את התענוג לפסול מינוי מקצועי וראוי ולהעביר עליי ועל הממשלה ביקורת ממגדל השן", טענה השרה. "קיבלנו את המנדט מהציבור להוביל את המדיניות שלנו ואין ראוי מכך שנאפשר לשרי הממשלה לקבוע מי יהיו המינויים המינויים המקצועיים שלהם בתפקידי האמון, כדי לאפשר לשרים להוציא לפועל את מדיניותם לטובת אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully