וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נפגש עם בלינקן: "היחסים עם ארה"ב מבוססים על שמירה על הדמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 10:51

יו"ר האופוזיציה נועד עם שר החוץ של ארה"ב המבקר בישראל, על רקע החשש מהמהפכה המשפטית. "היחסים המיוחדים בינינו מתבססים בראש ובראשונה על ערכים משותפים של עקרונות הדמוקרטיה", אמר לפיד. "עלינו לעשות הכול כדי לשמור על היחסים האלה"

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר היום (שלישי) בפגישתו עם עם שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן כי היחסים בין המדינות מבוססים על שמירה על הדמוקרטיה. זאת בהמשך להצהרותיו של בלינקן אתמול
על המהפכה המשפטית לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"היחסים המיוחדים בין ארצות הברית וישראל מתבססים לא רק על אינטרסים משותפים אלא בראש ובראשונה על ערכים משותפים של עקרונות הדמוקרטיה ושמירה על המוסדות הדמוקרטיים", אמר לפיד. "ביסוס היחסים האלה מהווה מרכיב יסודי בביטחון הלאומי שלנו ובכלכלה שלנו ועלינו לעשות הכול כדי לשמור על היחסים האלה".

יו"ר יש עתיד הוסיף כי "שוחחנו רבות על אתגרי הבטחון של ישראל, הקרובים והרחוקים, ועל הצעדים הנדרשים על מנת למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית. דיברנו על ההתקדמות החשובה של 'פורום הנגב' ועל החשיבות האדירה של פעילות הפורום שהקמנו ביחד ליציבות האזורית ולשגשוג של ישראל".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש הבוקר בירושלים עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן.  31 בינואר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
שוחחו גם על הסוגיות הביטחוניות. לפיד ובלינקן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

הבוקר אמר לפיד בריאיון לתכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103 כי "שנים אמרנו להם (לארצות הברית) שישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, וזה הבסיס לקשר הזה, העובדה שתמיד נכנסו בתור בעלי הברית הקרובים ביותר של ארצות הברית היא נכס עצום. בזמן האחרון מה שאני שומע שהם אומרים 'רגע, הבסיס לזה הוא שאתם תמשיכו להיות הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון'".

לפיד דחה גם את את פרשנותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדברי הממשל. "אף אחד לא קונה את זה. זה תרגיל שלו משנות ה-80 להגיד דבר אחד באנגלית ודבר שני באנגלית בזמן שהוא מוביל פה מהלך שמטרתו ביטול הדמוקרטיה הישראלית כי יש לו תיקים פליליים והשותף הבכיר שלו הוא עבריין מורשע", אמר ראש הממשלה לשעבר. "האמריקנים יודעים את זה".

לדבריו, "מי שמכיר את בלינקן, הוא איש אדיב ונטול רוע, לי ולו יש קשר חזק של שני ילדים של ניצולי שואה. מי שמכיר את הסגנון המאוד מתון שלו יודע שבמונחים ישראלים הוא צעק אתמול 'על מה אתה מדבר? אתם מבטלים את הדמוקרטיה ומצפים מאיתנו להתעלם מזה, לא נתעלם'. אנחנו צריכים להילחם ולא נפסיק להילחם ברחובות, בכנסת, בבתי המשפט ובכל מקום אפשרי. לקואליציה יש רוב, ואם הקואליציה מחליטה שהיא מבטלת את הדמוקרטיה קשה מאוד לעצור אותה".

עוד בוואלה!

בלינקן במסר לנתניהו על המהפכה המשפטית: השגת קונצנזוס היא הדרך הטובה ביותר

לכתבה המלאה

הוא הוסיף: "צריך לכנס את כל הכוחות בניסיון לעצור רכבת דוהרת שמתעלמת מהכול. אנשים לא מבינים את ההשלכות, הכלכלה הישראלית הולכת להיפגע, אומרים יותר מ-300 הכלכלנים הכי בכירים במדינה. כולל נגידי בנק ישראל בעבר ובהווה. משקיעים זרים לא משקיעים בהונגריה או טורקיה".

לפיד אף העלה שוב את הרעיון להקים ועדה נשיאותית, אף שהיא זכתה לביקורת מצד גורמים אחרים באופוזיציה. "הנשיא בוחן את זה עכשיו. הנשיא יקים וועדה, יביא אליו נציגים של הממשלה, של האופוזיציה, האקדמיה ובית המשפט. הם יעצרו את החקיקה והנשיא יניח על שולחן המדינה הצעה מושכלת. הנשיא הוצע מפני שהוא ניטרלי, שהוא לא לוקח צד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully