וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה מתגייסת לטובת דרעי: 35 ח"כים חתמו על ההצעה להחזירו לתפקיד שר

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 22:29

מרבית חברי הקואליציה צפויים לחתום על הצעת החוק שנועדה להשיב את יו"ר ש"ס לתפקידיו בממשלה, למרות פסילת בג"ץ. עד כה חתמו רוב הח"כים של ש"ס, יהדות התורה, הליכוד, עוצמה יהודית והציונות הדתית

בווידאו: נתניהו ובכירי הממשלה הגיעו לישיבת תמיכה בדרעי/רוני כנפו

35 חברי כנסת מהקואליציה חתמו היום (שני) על הצעת החוק שנועדה להחזיר את יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקידו כשר בממשלה, למרות פסילתו בבג"ץ. ביממה הקרובה צפויים לחתום כמה חברי כנסת נוספים כשעד כה חתמו רוב הח"כים של ש"ס, יהדות התורה, הליכוד, עוצמה יהודית והציונות הדתית.

הצעת החוק, שנחשפה היום לראשונה בוואלה!, היא תיקון לחוק יסוד: הממשלה ולפיה לבית המשפט, כולל בג"ץ, לא תהיה כל ביקורת שיפוטית על מינויים של שרי הממשלה. בקואליציה סבורים כי בג"ץ יימנע מפסילה של חוק יסוד, אך ספק אם כך יהיה.

אריה דרעי, שר הבריאות בהגשת המלצות הוועדה הציבורית להרחבת סל שרותי הבריאות לשנת 2023, בית שרמן מתחם בי"ח תל השומר, 18 בינואר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
כל הקואליציה תתגייס לטובתו. דרעי/פלאש 90, תומר נויברג

הקואליציה צפויה לקדם את הצעת החוק בימים הקרובים, למרות שחלק מראשי הסיעות סבורים כי מדובר במהלך מיותר שסופו ידוע - פסילה מחדש של דרעי. בכיר בקואליציה התבטא היום נגד קידומה ואמר כי זאת "בושה", כלשונו. לדבריו, "זה ייגמר בפסילה נוספת בבג"ץ, אז למה?". למרות ההתבטאות, הוא סירב להצהיר כי יתנגד לקידום ההצעה ואמר כי יתמוך בה בהתאם להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאר השותפים הקואליציוניים.

בהצעה נכתב כי "לא תהא ביקורת שיפוטית מטעם כל ערכאה שיפוטית לגבי כל עניין הקשור או נובע ממינוי של שר והעברתו מכהונה, למעט עמידת המינוי בתנאי הכשירות הקבועים בסעיף 6(א) עד (ג) בלבד". בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מינוי שרים על ידי ראש הממשלה ובאישורה של הכנסת, כמו גם ההחלטה על העברתם מכהונה, הן פעולות והכרעות המצויות בליבת הפעילות הדמוקרטית, ולכן יש לתקן את חוק יסוד הממשלה, כך שלא תהא ביקורת שיפוטית על המינויים".

מאחורי הקלעים גיבשו את נוסח הצעת החוק סגן השר משה ארבל מש"ס, השר לשעבר אריאל אטיאס ועו"ד אילן בומבך. השלושה התייעצו עם גורמים משפטיים נוספים על מנת למצוא נוסח שיאפשר את שובו של דרעי לתפקידו כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully