וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשם חזק, רוחות ושלג בחרמון: תחזית מזג האוויר

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 7:55

במד"א, במערך הכבאות ובחברת החשמל התכוננו לגשם ולרוחות החזקות ששבים לאזורנו כשברקע חורף שחון למדי. הרוחות עשויות להגיע למהירות של 70 קמ"ש. אלה האזהרות לציבור וכל הפרטים על המערכת החורפית הקרובה

בווידאו: שלג יורד בחרמון/צילום: אתר החרמון

מזג אוויר סוער מורגש היום (שלישי) כמעט בכל חלקי הארץ עם גשמים חזקים המלווים בסופות רעמים ומשבי רוח עוצמתיים - וכך צפוי להימשך עד מחר. במהלך הלילה החל לרדת שלג בחרמון וקיים חשש משיטפונות באזורי מזרח הארץ ובנגב.

לפי ההערכות, ישנו צפי ל-100 מ"מ של גשם בערי מישור החוף הצפוני והמרכזי. בנוסף, מהירות הרוחות צפויה להיות גבוהה ועשויה להגיע עד ל-70 קמ"ש.

רחובות מוצפים בישראל. ShutterStock
רחובות מוצפים בישראל (ארכיון)/ShutterStock

במד"א נערכו למזג האוויר הסוער ופרסמו מדריך הנחיות לשמירה על בטיחות במהלך המערכת הגשומה. במד"א מזהירים מפגיעות קור ומציינים כי הסימנים העיקרים להיפותרמיה הם ירידה במצב ההכרה, התנהגות לא ברורה וירידה בשיקול הדעת, רעד שרירים, דופק איטי ועוד.

בנוסף, תושבים ביקשו לבדוק שאמצעי החימום בבית תקינים וראויים לשימוש יעיל, אך יש לשים לב לסכנת הרעלת פחמן. כבר היו מקרי עבר שבה אזרחים נחנקו למוות בשל גז שנפלט כתוצאה משימוש בתנור גז או קמינים הפועלים על גחלים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

במקרה של שיטפונות, יש להימנע משימוש במעליות הנמצאות בחניונים ולא לרדת לחניונים נמוכים או לקומות הנמצאות מתחת למפלס הקרקע בעת הצפה. עוד מזהירים כי אין להתקרב למקורות מים זורמים ולערוצי נחל מחשש להתמוטטות הגדות ובשל הזרימה החזקה, שעלולה לגרום להיסחפות בזרם המים. אין לחצות מקורות מים ומקומות עם זרימת מים חזקה גם עם רכבי שטח.

גם במערך הכבאות והצלה סיימו אמש את ההכנות לקראת מזג האוויר הסוער. במערך הכבאות נערכים בין היתר לשיבושים במערכות חשמליות, הצפות בנחלים בדגש על חילזון, שורק, ארזים ונחלי צפון ים המלח וכיבוי שריפות כתוצאה משימוש לא בטיחותי באמצעי חימום.

לפי התחזיות צפויים לרדת ממטרים עד כדי 100 מ"מ ורוחות ערות שעשויות להגיע לעוצמה של עד 70 קמ"ש. רב טפסר אייל כספי, נציב כבאות והצלה, הנחה את המחוזות לבצע בדיקת כשירות ציוד ולהרחיב את התיאום עם המשטרה ורשויות מקומיות.

שיטפון בכביש בדרום. 16 בדצמבר 2020. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
ניידת סמוך להצפה. דצמבר 2020/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

גם במערך הכבאות קראו לציבור להימנע מחציית כבישים מוצפים, להימנע מלהתקרב ולחצות מקורות מים זורמים או נחלים, לא להשתמש במעליות בחניונים או במרתפים ולא לחמם את הבית באמצעות תנורי סלילים מקריני חום אלא באמצעי חימום בטוחים יותר כמו מזגן או רדיאטור.

בחברת החשמל פעלו בשבועות האחרונים להשלים גיזומים ועבודות חיזוק לקראת מזג האוויר הצפוי. בחברה ציינו כי ייתכנו קצרים ושיבושים באספקת החשמל וצוותי החברה ערוכים לתקן נזקים והפרעות שייתכנו במהלך מזג האוויר הסוער. במקרה של קריעת חוטי חשמל, הציבור מתבקש להודיע מיידית לחברת החשמל.

גם במשרד הרווחה מתכוננים לסערה ושם הודיעו על לינק בבתי מלון ובמלוניות למחוסרי דיור. הרשויות המקומיות רשיות לתת מענה גם למחוסרי דיור ולא רק לדרי רחוב, שמוכרים למחלקות לשירותים חברתיים אם אין מקומות פנויים במסגרות הרווחה. הלינה במלונות תמומן במלואה על ידי המשרד.

החל מחמישי, מערכת הגשמים צפויה להיחלש באופן משמעותי. גשם מקומי קל ייתכן בחלק מאזורי הארץ. תורגש התחממות קלה, אך הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully