וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: לא הייתה הידברות אמיתית עם הקואליציה על הרפורמה המשפטית - נכין הצעה חלופית

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 15:33

יו"ר המחנה הממלכתי תקף בפתח ישיבת סיעתו את המהפכה המשפטית המתוכננת, וקרא לנתניהו ולוין "להגיע לרפורמה שתחזק אותנו בהסכמה רחבה". סמוטריץ' התייחס בישיבת סיעתו להתייקרות הדלק ואמר: "לא אנחנו קובעים את המחירים"

בווידאו: גנץ בישיבת סיעה/רוני כנפו

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר היום (שני) כי בכוונת סיעתו להכין הצעה חלופית לרפורמה במערכת המשפט. "לא הייתה הידברות אמיתית (עם הקואליציה) וכשהיה מפגש פה ושם הוא הודלף באופן שלא אפשר את המשך הדיאלוג", הסביר בפתח ישיבת סיעתו.

גנץ טען כי המהפכה המשפטית תפגע בביטחון המדינה. "אף אחד לא חושב לעצור אפילו ליום ולחשוב, בזכות מה תמיד ניצחנו את הטרור? איך הפכנו למדינה החזקה במזרח התיכון שיכולה לכל אויביה? כן, גם הביטחון יפגע מהרפורמה הזו - משום שביטחון הוא קודם כל עוצמתה של החברה והאנשים שמביאים את הביטחון", הסביר. הוא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים יריב לוין "להגיע לרפורמה שתחזק אותנו בהסכמה רחבה".

בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 23 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"להגיע לרפורמה שתחזק אותנו בהסכמה רחבה". גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית לעלייה במחירי הדלק והסביר, "לא אנחנו קובעים את המחירים, הם מושפעים ממחירי הנפט בעולם". הוא ציין כי בממשלה "בוחנים את האפשרויות במסגרת התקציב הבא". הוא הביע את התנגדותו לאזהרות נגד המהפכה המשפטית, לפיהן היא עלולה לפגוע בכלכלה והוסיף כי "הממשלה, הכלכלה הישראלית, התעשייה הישראלית, תעשיית ההייטק, היזמות הישראלית, המוסדות הפיננסיים הישראלים והבורסה הישראלית גדולים וחזקים יותר מכל קמפיין פוליטי נקודתי ורגעי כזה או אחר".

מנגד, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הדגיש כי מאות כלכלנים, בכירים במשק ומנכ"לי משרדים ממשלתיים לשעבר מזהירים מהרפורמה והוסיף: "כל מי שבודק את הנתונים (...) יודע שתהיה פגיעה חמורה בכלכלה, פגיעה חמורה בפרנסה של כל אזרח בישראל, פגיעה בצמיחה ובשגשוג. מול כל אנשי המקצוע יש רק שני אנשים שאומרים את ההיפך: אחד נאשם בפלילים, השני עבריין מורשע. ראש הממשלה נתניהו, והשר המפוטר אריה דרעי. הם האנשים היחידים שאומרים שהחקיקה לא תפגע בכלכלה, וראו איזה פלא, הם גם האנשים שהחקיקה הזו הכי תועיל להם באופן אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully