וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ו-20 שנים נוספות למחבל שרצח את אורי אנסבכר

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 10:40

בית המשפט המחוזי בירושלים השית על ערפאת ארפעאיה את העונש המקסימלי, בגין רצח ואונס בת השירות בעין יעל שבירושלים לפני 4 שנים. המחבל הורשע בגין מעשה טרור, רצח, אונס וכניסה לישראל שלא כדין. "הרצח חריג בחומרתו"

בווידאו: מאסר עולם ו-20 שנים נוספות למחבל שרצח את אורי אנסבכר/הרשות השופטת

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (ראשון) מאסר עולם ו-20 שנות מאסר נוספות על המחבל ערפאת ארפעאיה, שרצח ואנס את אורי אנסבכר ביער בעין שבירושלים לפני כארבע שנים. המחבל הורשע בגין מעשה טרור של רצח בכוונה תחילה, אונס וכניסה לישראל שלא כדין. בית המשפט הגדיר את הרצח "חריג בחומרתו".

אנסבכר בת ה-19 מתקוע, אותרה בעין יעל, ביער הסמוך למקום בו שירתה שירות לאומי, במרכז "יעלים" לילדים ונוער בסיכון. מכריה העידו כי הלכה להתבודד ביער ומשלא שבה והטלפון שלה היה כבוי החלו בחיפושים אחריה. לאחר כמה שעות נמצאה גופתה כשעליה סימני אלימות קשים.

א-רפאעיה, תושב חברון ללא אישור כניסה לישראל, נמלט מהמקום מיד לאחר הרצח. עם זאת, באמצעות ראיות שנאספו בזירה, ובהן דגימות DNA, הוא אותר במאגרי המשטרה כבר ביום שלאחר מכן. בחקירותיו הוא הודה במעשים ואף שחזר את צעדיו. בחקירותיו הראשונות טען כי לא ידע שמדובר ביהודייה ואמר כי היה רוצח גם אם היה מדובר בערבייה. אך לאחר מכן, אמר כי לקח סכין מביתו כדי לרצוח יהודים, וכי היה משחרר אותה אם היה מדובר בערבייה. ביתו של המחבל נהרס בידי כוחות הביטחון.

אורי אנסבכר, תקוע, בת 19 שגופתה נמצאה בירושלים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אורי אנסבכר/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

רפאעיה הגיע ליער, הבחין שם באורי והחל לתקוף אותה. היא נאבקה בו, אך הוא דקר אותה בכל חלקי גופה וגרם למותה. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את הטענות בנוגע למצבו הנפשי של הנאשם וקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין.

גזר הדין מגיע על רקע ההתחממות הביטחונית, שהגיעה לשיאה במהלך סוף השבוע, אז אירעו שני פיגועים בירושלים בהם נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו חמישה. בטבח בבית הכנסת בנווה יעקב נרצחו רפאל בן אליהו בן ה-56; בני הזוג אלי ונטלי מזרחי, בשנות ה-40 לחייהם; אשר נתן בן ה-14; שאול חי בן ה-68; אירינה קורולובה; ואיליה סוסנסקי בן ה-26.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully