וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מגנים את שני הפיגועים בירושלים: "נחרדים ממתקפת הטרור"

עודכן לאחרונה: 28.1.2023 / 16:30

האיחוד האירופי מסר כי הוא נחרד משתי מתקפות הטרור בירושלים ביממה האחרונה, והוסיף כי הוא "קורא לכל הצדדים לא להגיב לפרובוקציות". זלנסקי ציין כי אחת הנרצחות היא אזרחית אוקראינה, נשיא ארה"ב הציע סיוע. אבו מאזן נמנע מגינוי: "ישראל אחראית להסלמה"

בווידאו: זירת הפיגוע בירושלים/צילום: רוני כנפו, שלו שלום/TPS, רויטרס, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

האיחוד האירופי מסר היום (שבת) כי הוא נחרד "נחרד ממתקפת הטרור המחרידה אתמול בבית הכנסת בירושלים, שבו נהרגו לפחות שבעה בני אדם ונפצעו רבים, כשהגיעו לשירות השבת". כמו כן, הוסיף האיחוד כי הוא מזועזע גם כן מהפיגוע שהתרחש היום בעיר דוף ובו נפצעו אב בנו. מדינות נוספות גינו את הפיגועים, בהם אוקראינה - שנשיאה וולודימיר זלנסקי ציין כי אחת הנרצחות היא אזרחית המדינה. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מנגד, האשים את ישראל ב"אחריות להסלמה".

"האיחוד האירופי מגנה בחריפות את מעשי האלימות והשנאה המטורפים הללו", נמסר בהודעה רשמית, "האירועים הנוראים הללו מוכיחים שוב עד כמה דחוף להפוך את ספירלת האלימות הזו ולעסוק במאמצים משמעותיים להתחיל מחדש את המשא ומתן לשלום. אנו קוראים לכל הצדדים לא להגיב לפרובוקציות".

המחבל פיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
זירת הפיגוע בירושלים, הערב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מדינות ערביות רבות גינו גם הן את הפיגועים האחרונים בירושלים, בהן בחריין, ערב הסעודית, איחוד האמירויות, ירדן ומצריים. משרד החוץ של ערב הסעודית מסר כי "המדינה מודאגת מהידרדרות המצב בין ישראל לפלסטינים להסלמה מסוכנת. אנחנו מגנים כל פגיעה באזרחים וקוראים לבלום את ההסלמה ולחדש את תהליך השלום". שר החוץ של מצרים גם הוא הזהיר מפני הסלמה ו"גלישה למעגל אכזר של אלימות", וקרא לצדדים לנהוג באיפוק מירבי.

משרד החוץ של ירדן הוסיף גם הוא בנוסף לגינוי כי הוא קורא לנקיטת צעדים מידיים לעצירת ההסלמה בין ישראל לפלסטינים ומזהירה מפני "התפוצצות מעגלי האלימות". משרד החוץ של איחדו האמירויות הביע תנחומים למשפחות הקורבנות ומסר כי המדינה "מתנגדת לכל סוגי האלימות והטרור שמטרתם לערער את הביטחון והיציבות באזור ומנוגדים לכל העקרונות ההומניטריים"

לעומתם, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא גינה את הפיגועים, ומסר כי ישראל היא האחראית להסלמה לאור פעולותיה בשטחים "שהביאו למותם של 31 פלסטינים בחודש האחרון". עוד מסר אבו מאזן ואיים כי המשך במדיניות זו מצד ישראל "רק יביא להידרדרות נוספת במצב הביטחוני". לבסוף קרא אבו מאזן לקהילה הבנלאומית והאמריקנית " ללחוץ על ישראל לחדול מצעדיה החד צדדיים" והודיע כי הוא ממשיך בהשעיית התיאום הביטחוני עם ישראל, שהחל ביום חמישי.

עוד בוואלה!

בן גביר נתקל בצעקות בזירת הפיגוע: "זה במשמרת שלך"

לכתבה המלאה
נשיא המדינה יצחק הרצוג, ומלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה 4 בדצמבר 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מגנים את מתקפת הטרור בירושלים", בחריין/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ארצות הברית ומדינות נוספות גינו אתמול בחריפות את הטבח בירושלים, בו נהרגו שבעה בני אדם. בוושינגטון, הבית הלבן מסר כי הנשיא ג'ו ביידן הנחה את היועץ לביטחון לאומי להציע סיוע לישראל בהתמודדותה עם "מתקפת הטרור הנתעבת".

"מעשה אלימות מחריד בבית כנסת בירושלים ביום השואה הבין-לאומי", אמר טום ניידס, שגריר ארצות הברית בישראל. "אני מזועזע ונגעל ממתקפת הטרור הנתעבת הזו שפגעה באנשים חפים מפשע, בהם ילדים. מתפללים לשלומם של כל הקורבנות ויקיריהם".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר גם הוא אתמול כי ארצות הברית מגנה את הפיגוע. "ארצות הברית מגנה בתוקף את מתקפת הטרור הנוראית", אמר בלינקן, "אנחנו בקשר הדוק עם שותפינו הישראלים ומאשרים מחדש את מחויבותנו הבלתי מעורערת לביטחון ישראל".

שר החוץ של בריטניה, ג'יימס קלברלי, כתב בטוויטר כי "לתקוף מתפללים בבית כנסת ביום השואה הבינלאומי, ובמהלך השבת, זה מזעזע. אנחנו עומדים לצד חברינו בישראל". גם איחוד האמירויות הערביות גינתה בתקיפות את הפיגוע.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנאום בוושינגטון, 3 בנובמבר 2022. רויטרס
הציע לישראל סיוע בהתמודדותה עם "מתקפת הטרור הנתעבת", ביידן/רויטרס

דובר מזכ"ל האו"ם אמר כי הוא "מודאג מההסלמה" בין ישראל לפלסטינים, וקורא לצדדים לנהוג ב"איפוק מירבי'', אחרי שאתמול נהרגו תשעה פלסטינים, רובם מחבלים, בפשיטה של צה"ל על ג'נין.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי גינה היום גם הוא את הפיגוע בירושלים. "אנחנו חשים את הכאב של ישראל", אמר זלנסקי. לדבריו, אחת ההרוגות היא ממוצא אוקראיני. הוא מסר את תנחומיו למשפחות הקורבנות. "באופן ציני, הפשעים בוצעו ביום השואה הבינלאומי", אמר זלנסקי, "אסור שלטרור יהיה מקום בעולם של היום, לא בישראל ולא באוקראינה".

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן שוחח בטלפון עם מקבילו הישראלי צחי הנגבי והביע תנחומים על קורבנות הפיגוע. עוד הדגיש כי הנשיא ביידן שולח את תמיכתו לממשלת ישראל ולעם הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully