וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות סדר ביו"ש לאחר המבצע בג'נין: צה"ל מעלה כוננות, שדרות מתכוננים להסלמה

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 17:58

מאות פלסטינים הגיעו ליותר מ-20 מוקדי התפרעויות ביו"ש, ומוקד נוסף ברצועת עזה, תגובה לפעילות ימ"מ ושב"כ במחנה הפליטים, שבמהלכה נהרגו לפחות עשרה פלסטינים. נתניהו אמר בתום הערכת מצב כי "פניה של ישראל אינן להסלמה", צה"ל הודיע על הגברת כוננות

בווידאו: פעילות צהל במחנה הפליטים גנין./דובר צה"ל

הפרות סדר רבות נרשמות היום (חמישי) בתגובה למבצע של ימ"מ ושב"כ במחנה הפליטים בג'נין, במהלכו נורו למוות לפחות עשרה מחבלים ואחרים נפצעו. בד בבד, החלו הלוויות המחבלים שנורו למוות וכן הלוויית אישה פלסטינית בת 61 שנהרגה במקום.

מאות פלסטינים משתתפים ביותר מ-20 מוקדים של מהומות אלימות. המתפרעים מבעירים צמיגים, מיידים אבנים ומנסים לחסום צירים. בין היתר, מתפרעים הצעירים ברמאללה, חברון והכפר נבי צאלח סמוך ליישוב נווה צוף. הפרות סדר נוספות החלו בקלקיליה, נבי סלאח, עזון, ובקבר רחל.

קבוצה נוספת של פלסטינים פתחה היום בשעות הצהריים בהפרת סדר נוספת בצפון רצועת עזה, והחלה לשרוף צמידים. תושבי העוטף דיווחו על עשן שחור כתוצאה מהשריפות ועל קולות ירי מאזור הרצועה. בתגובה, צה"ל הודיע כי הוא מקדם כוחות לקרבת גבול רצועת עזה . כמו כן, פלסטינים מדווחים כי טנקים באזור עלו לעמדות תקיפה. לפני זמן קצר, כוח חמאס הגיע לאזור הפרות הסדר ברצועה והחל להרחיק צעירים פלסטינים מהאזור.

עשן סמיך בצפון רצועת עזה. 26 בינואר 2023. ללא, אתר רשמי
עשן שחור בעקבות שריפת צמיגים. גבעת חץ שחור, סמוך לגבול עזה./אתר רשמי, ללא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב בנוגע למצב הביטחוני. נתניהו מסר כי "פניה של ישראל לא להסלמה", אבל הנחה את כוחות הביטחון להיערך לכל תרחיש בזירות השונות. כמו כן, שיבח נתניהו את הלוחמים שפעלו הבוקר בג'נין.

מוקדם יותר היום, קיימו הרמטכ"ל הנכס הרצי הלוי, ושר הביטחון יואב גאלנט, הערכות מצב נפרדות, בהן הורו על הגברת המוכנות. הפרות הסדר מגיעות ברקע התרגיל הצבאי "אלוני בזלת", שמקיימים בימים האחרונים כוחות צה"ל רבים יחד עם צבא ארצות הברית.

בשדרות הודיעו על ביטול מופע שתוכנן להתקיים היום בעיר, בעקבות חשש מהסלמה בטחונית כתגובה לאירוע בג'נין. המתנ"ס בעיר הודיה כי המופע של אורי חזקיה, שתוכנן להיום בערב באולם גיטיס, ידחה מפני שהאולם אינו ממוגן. "אנו מקווים שהשקט יישמר ומבטיחים לעדכן בקרוב על מועד הופעה חדש", נמסר.

חילופי אש בג'נין בעימותים בין צה"ל לחמושים. 26 בינואר 2023. דובר צה"ל
חילופי אש בג'נין בעימותים בין צה"ל לחמושים. 26 בינואר 2023/דובר צה"ל

מפלגת חד"ש-תע"ל מסרה כי היא "מגנה את הטבח והתוקפנות של הכיבוש בג'נין". תשעה פלסטינים, ביניהם אישה מבוגרת, נהרגו ועשרות נפצעו מהבוקר. זהו טבח רצחני שמצטרף לעובדה כי 30 פלסטינים נהרגו ע"י כוחות הכיבוש מתחילת השנה", מסרה המפלגה, "הממשלה הנוכחית מתחרה עם קודמתה מי קטלנית יותר, ומנסה לדרדר אותנו לאסון,שאחת ממטרותיו הסתת הלב מהמחאה נגד ההפיכה המשפטית. אנו מתריעים מהסלמה שתוצאותיה חמורות ומדממות. וקוראים להתערבות בינלאומית מיידית כדי לעצור את שפיכת הדמים, ולהתנגדות להמשך הטרור של כוחות הכיבוש בשטחים הכבושים".

ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי הזהירה גם היא מהסלמה, ומסרה כי "הטבח המתמשך בעמנו הפלסטיני הגיע לשיאו היום בפלישה לג'נין ובביצוע טבח מחריד", עוד הוסיפה הוועדה ומסרה כי "המאבק למען זכויותינו, ולמען זכויות עמנו הפלסטיני, לא ייפסק לרגע, ולא יתכופף מול האיומים והאנרכיה הפשיסטית של הממשלה הנוכחית".

חילופי אש בג'נין בעימותים בין צה"ל לחמושים. 26 בינואר 2023. דובר צה"ל
תיעוד מהמבצע בג'נין/דובר צה"ל

על פי הדיווחים, העימות החל לאחר שלוחמי ימ"מ נכנסו למחנה הפליטים מסוערבים בתוך משאית מסחרית למוצרי חלב, פרקו ממנה, והתפרסו יחד עם כוחות רבים שהגיעו למקום. הכוחות התמקמו סמוך לביתו של מבוקש שהתבצר בו - ובמקום החלו חילופי אש בין הצדדים.

"במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם", נכתב בהודעה המשותפת לכוחות הביטחון. "אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים".

חמאס והג'יהאד האסאלמי איימו לנקום את המבצע והטילו על ישראל את האחריות. בשל כך, צה"ל העלה כוננות ביהודה ושומרון ובכיפת ברזל. הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים הערכת מצב עם בכירים צה"ל, ובהמשך יתקיים דיון נוסף בנושא אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully