וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שני בניו של השר מאיר פרוש חשודים בעבירות על טוהר המידות

25.1.2023 / 10:30

משה ונוחי פרוש זומנו יחד עם חשודים נוספים לחקירה בלהב 433, שנתיים אחרי פרסום פרשת מעורבות עובדי ציבור בביתר עילית בעסקה לכאורה של העברת כספים למוסד חינוכי תמורת הסרת מועמדות לראשות עיריית צפת. עורך דינם: "מדובר במו"מ פוליטי. בטוחים שהתיק ייסגר גם הפעם"

בווידאו: ח"כ פרוש תקע בשופר בדיון בוועדת חוקה בכנסת/צילום: באדיבות המצולם

כשנתיים לאחר שנחשפו החשדות לשחיתות בצמרת עיריית ביתר עילית, ולאחר ופניות חוזרות ונשנות לפרקליטות ולמשטרה לחקור את הפרשה, היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 זימנו לחקירה את משה ונוחי פרוש, בניו של השר מאיר פרוש, בחשד לביצוע עבירות של טוהר מידות. השניים שוחררו אחרי החקירה בתנאים מגבילים. יחד איתם נעצר גם אליעזר לזר, שהתמודד ב-2018 לראשות עיריית צפת.

בהודעת המשטרה נאמר כי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 (יאח"ה), פתחה בשנת 2020 בחקירה בחשד למעורבותם של עובדי ציבור בעיר בית"ר עילית, בעבירות של טוהר המידות, בקשר להעברת כספים למוסד חינוכי בעיר בית"ר עילית. אתמול (שלישי), כך נאמר בהודעה, החקירה הפכה לגלויה, ובמסגרתה זומנו לחקירה מספר חשודים. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

משרדי להב 433, 15 במרץ 2021. שלומי גבאי
החקירה נפתחה אחרי פניות חוזרות ונשנות. היחידה הארצית לחקירות הונאה/שלומי גבאי

בתחקיר שפרסם באפריל 2021 עיתונאי הארץ אהרון רבינוביץ', נחשפה עסקת השוחד לכאורה, שבה היו מעורבים בכירים בסיעת שלומי אמונים, זרם חסידי במפלגה החרדית יהדות התורה. מדובר בעסקה לכאורה שנרקמה ערב הבחירות המקומיות בחודש אוקטובר 2018, במשרדי עיריית ביתר עילית. בין המשתתפים בפגישה נכחו גורמים בסיעת שלומי אמונים ואלי זלמנוביץ, תושב העיר שכיהן כיו"ר ועד הורי מוסד חינוכי לחינוך מיוחד, שזכה להתנכלות מצד העירייה באמצעות ייבוש תקציבי לכאורה על חשבון ילדי המוסד, על רקע סכסוך מתמשך עם הנהלת העירייה.

בד בבד, גיסו של זלמנוביץ התמודד באותה שנה לתפקיד ראשות עיריית צפת, עובדה שהטרידה רבות את סיעת שלומי אמונים בשל תמיכתה במועמד יריב. מטרת הפגישה הייתה ללחוץ על זלמנוביץ שישכנע את גיסו, אליעזר לזר, לפרוש מהמרוץ. בתמורה לכך, עיריית ביתר עילית הסכימה להעביר למוסד החינוכי תקציב בסך כ-800 אלף שקל, ועוד 300 אלף שקל מעיריית צפת למועמד שפרש, לצד מינויו ליו"ר ועדת תכנון ובנייה בעיר הצפונית.

עוד בוואלה!

שליחותו של הממונה על השחיתות השלטונית

לכתבה המלאה
סגר בביתר עילית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"אנחנו עובדים בעוד מקום, בעוד עיר". בית"ר עילית/ראובן קסטרו

בהקלטות מהפגישה תועד משה פרוש משכנע את זלמנוביץ לקבל את הצעתם, ומבהיר עד כמה רחוק הוא מוכן ללכת: "אני מפקיד אצלו (עו"ד שהצדדים הכירו. ש.ה) 700 אלף שקל מזומן בשקית. אני רוצה שזה יקרה מחר", אומר פרוש בהקלטה. "יכול לקחת עשרה ימים או שבועיים עד שזה יעבור, אני לא רוצה לשרוף זמן. זה מומנטום, אתה צריך לארגן את השוונג. אנחנו רוצים שהוא ינצח, זה מומנטום. אתה יודע שאנחנו עובדים בעוד מקום, בעוד עיר. כל יום שעובר אנחנו מפספסים מומנטום. בחירות זה מומנטום. צריך לרכוב על גל ולהעצים אותו".

בסופו של דבר העסקה לא יצאה לפועל. גיסו של זלמנוביץ, אליעזר לזר, התמודד לראשות העיר צפת, מרוץ בו הפסיד.

עו"ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן, המייצג את משה ונוחי פרוש מסר: "מדובר במשא ומתן פוליטי, שהיה מותנה באישור יועצים משפטיים. בהקלטה נאמר כמה פעמים באופן ברור, שכל הסכמה כפופה לאישורם - ככל שיינתן. המשא ומתן לא הסתיים, כך שמדובר בביצה שמעולם לא נולדה. אנו בטוחים שכפי שהתיק נסגר בעבר - כך ייסגר גם הפעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully